Jump to content

Er denne 21 fot helrenoverte snekken et godt kjøp?

Lars H.

Recommended Posts

Hadde nok ikke satset på den første båten med FM gir og King Fisher(?) motor, aner ikke noe om motoren. Snekka er vel en FRAM?. Har riktignok bare erfaring med det tilsvarende skroget fra generasjonen etter, men det skroget synes jeg rullet i sjøen og jeg var ikke spesielt fornøyd med det når det var litt sjø. Justerbar propell er derimot fantastisk. Når man er vant til det så virker det som et stort skritt tilbake når man går over til tradisjonell fast propell. Men jeg tipper at hvis det skal være på den første båten så tar det lenger tid å bli trygg på vribar propell enn et tradisjonelt anlegg.

Med min begrensede erfaring kan jeg ikke si så mye annet enn å støtte de som anbefaler Nidelv 24 som en god begynnerbåt!

Jeg har veldig gode erfaringer med den!

Og å ha en kurant motor er en veldig stor fordel! for en nybegynner! Synes også prisen var noe drøy med tanke på både størrelse og motor. Man får en veldig strøken Nidelv for samme pris!

Jeg har litt erfaring med denn type snekke. Den yngste sønnen min kjøpte en slik snekke, en FRAM 21 med vridbar propell og en 8 hk Faryman.

+ Vridabr propelle  er verldig fint når man skal legge til og dorge.

+ En enkel og hyggelig båt som passer godt i Oslofjorden

- Den ruller endel.

- Du oppnår neppe 7 kn. med 6 hk. Vi oppnådde 6,5 kn med 8 hk.

- Prisen! kr 89.000 er mye for en slik båt. 40.000 er vel nærmere det jeg kunne tenkt meg å gi.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...