Jump to content

Lading- igjen - Yanmar 2QM-15


Anabelle

Recommended Posts

Har skummet gjennom mange av innleggene som er skrevet her tidligere ang. lading, og blitt en del klokere, men jeg mangler litt før jeg er i mål.

 

På min Yanmar sliter jeg med altfor høy ladespenning (16 -17Volt...)

Jeg mistenker at dette skyldes dårlig kontakt et eller annet sted, men vet ikke hvor.

Tipper regulatoren tror at det ikke er spenning i systemen og så pøser den på det den greier av spenning.

 

Hvor sitter regulatoren på en slik motor? På dynamoen? Egen boks? Klarte ikke å finne ut av dette ved siste feilsøking. Noen tips?

 

God helg!! :drink:

Anabelle

MS-Anabelle III - Ramin 785 med Steyr maskin  - Hjemmehavn i Tønsberg - visitaustria.no

Link to post
Share on other sites

Hei Annabelle!

 

Hadde selv en 2QM-15 i min Sjømann 22 for 2 år siden. Mener bestemt at regulatoren sitter bakpå selve dynamo'en. En svart "plastkladd" (beskyttelsesskjold?) øverst. Det var i hvertfall ikke ekstern regulator, original.

 

Med mindre en tidligere eier har bygget dette om .....

 

Ville tatt ut dynamo'en og levert den til et vikleverksted for kontroll. Da er du sikkert.

Lykke til!

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...