Jump to content

3 lugarer i HR42E


Wannabe

Recommended Posts

Ser mye på denne båten, men ønsker helst 3 lugarer. Er det noen som ser muligheter i å dele opp enten for eller akterkabin på et fornuftig vis, med dører helst?

Tenker at senge-layout ikke trengs å forandres.

Tror dere at det er vits å spør HR selv, altså om de allerede har gjort det, evt. om de gjør slike "arkitekt"-oppdrag?

Link to post
Share on other sites

Forpiggen bør være mulig å dele opp i 2 med dør inn til hver lugar, men dekksluken og skapet helt foran i lugaren gjør nok at det blir mye arbeid for å få en god løsning. I tillegg tror jeg det blir trangt inn til lugarene. Det bør være fullt mulig å få til enten her hjemme i Norge eller på Orust (ikke nødvendigvis hos HR), men om det er verdt det hvis du regner prisen på en 25 år gammel båt + ombygging og evt. annet forefallende arbeid du nok må påvente blir opp til deg. Jeg hadde tidligere en HR 352, og hvis motor, rig, og teakdekk er fra båten var ny kan det bli veldig dyrt. Elektronikk og seil kan være atskillig nyere, men fortsatt gammelt.

 

Behovet for 3 lugarer var en av grunnene til at jeg byttet bort min 352 så en HR av nyere dato var aldri aktuelt for meg, men kanskje en gang i fremtiden hvis det blir langtur. Er godt fornøyd med en båt som seiler raskere, høyere opp mot vinden, isolert skrog, finish på innredningsarbeidet som tåler sammenligning med Orustbåtene, og ikke er fullt så kostbar å anskaffe. Da blir båten fort noen år nyere i tillegg.

Redigert av Nevermind (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...