Wilhe Startet 21.Februar.2016 Del på Facebook Startet 21.Februar.2016 Hei båt folk. Vurderer å kjøpe 2003 mod bella 850 . Noen som har erfaringer med denne båten. Sitér dette innlegget Link to post
jsw Svart 26.Februar.2016 Del på Facebook Svart 26.Februar.2016 Heisann Hadde en 2005-modell i 5 sesonger, byttet meg ned i fjor.. Utrolig fin båt etter min mening. Stillegående, rimelig tørrr, god kvalitet og finish hele veien. Eneste feil jeg hadde på den tiden var en sikring som styrte tilten på drevet. Det å kunne lukke døra bak og takluka, sette på varmen og slappe av i alle hastigheter og fortsatt kunne snakke med vanlig stemme var topp. Litt knotete å komme ut og inn av stikkøyen da det var lavt under taket. Men vi var to så for oss var det i hovedsak lagerplass. Bakket inn båten til flytebrygga og hadde suveren adkomst. Hadde kalesje bak - dette ble vår "vinterhage". I sum følte vi at vi hadde plass så det holdt da kjøkkenet var effektivt, spis ute eller inne var like enkelt og adkomst forover var grei (monterte et par ekstra håndtak i bakkant av taket). Kan anbefales. Og dét vet jeg han som kjøpte av meg også mener :-) Johan Sitér dette innlegget Det har jeg aldri gjort før, så det klarer jeg helt sikkert! (Pippi Langstrømpe) Link to post
Wilhe Svart 29.Februar.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Februar.2016 Hei Johan. Takk for et godt innlegg . Hvordan opplevde du sjø egenskapene på båten? Leste at båten trengte mye trim på Flapsn ? Sitér dette innlegget Link to post
tkb Svart 29.Februar.2016 Del på Facebook Svart 29.Februar.2016 Den er vel kjent for å være følsom i plan, og flaps må brukes rimelig aktivt. Sitér dette innlegget Link to post
jsw Svart 1.Mars.2016 Del på Facebook Svart 1.Mars.2016 Det stemmer - den er følsom. Men mest følsom om du trimmer den helt ut, dvs nesen ned for høyere fart / lavere forbruk. Tillater du noe vinkel mot vannet går det bedre, vesentlig bedre. Mitt neste prosjekt hadde vært å montere automatisk trim. Da er og blir den båten en drøm, i bølger (tåler mye i god fart!) og på flatt vann. Sorry, men jeg er og var overbegistret for den båten på alle mulige måter.. :-) Har forresten nå en mindre, av "samme type", en Skibsplat 655. Har alt, den også. Men i mindre format og minus tak. De to båtene er på en måte i samme, gode og vellykkede familie. Sitér dette innlegget Det har jeg aldri gjort før, så det klarer jeg helt sikkert! (Pippi Langstrømpe) Link to post
Wilhe Svart 1.Mars.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.Mars.2016 Tusen takk for tilbakemeldinger. Bor nordpå med Barentshavet som nærmeste nabo. Ønsker en god varm båt med gode sjøegenskaper. Da blir det kjøp av bella 850 med auto trim ? Sitér dette innlegget Link to post
jsw Svart 1.Mars.2016 Del på Facebook Svart 1.Mars.2016 Godt valg! Du blir garantert fornøyd med båten. Hold oss oppdatert med bilder :-) Om du sender meg en PM med mailadr har jeg noen ymse filer du sikkert kan ha glede av. Sitér dette innlegget Det har jeg aldri gjort før, så det klarer jeg helt sikkert! (Pippi Langstrømpe) Link to post
tkb Svart 1.Mars.2016 Del på Facebook Svart 1.Mars.2016 Fin båt, gratulerer:)) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.