Jump to content

Bella 850, erfaringer?

Wilhe

Recommended Posts

Heisann

Hadde en 2005-modell i 5 sesonger, byttet meg ned i fjor..

Utrolig fin båt etter min mening. Stillegående, rimelig tørrr, god kvalitet og finish hele veien. Eneste feil jeg hadde på den tiden var en sikring som styrte tilten på drevet.

Det å kunne lukke døra bak og takluka, sette på varmen og slappe av i alle hastigheter og fortsatt kunne snakke med vanlig stemme var topp.

Litt knotete å komme ut og inn av stikkøyen da det var lavt under taket. Men vi var to så for oss var det i hovedsak lagerplass.

Bakket inn båten til flytebrygga og hadde suveren adkomst. Hadde kalesje bak - dette ble vår "vinterhage". I sum følte vi at vi hadde plass så det holdt da kjøkkenet var effektivt, spis ute eller inne var like enkelt og adkomst forover var grei (monterte et par ekstra håndtak i bakkant av taket). 

Kan anbefales. Og dét vet jeg han som kjøpte av meg også mener :-)

Johan

Det har jeg aldri gjort før, så det klarer jeg helt sikkert! (Pippi Langstrømpe)

Det stemmer - den er følsom. Men mest følsom om du trimmer den helt ut, dvs nesen ned for høyere fart / lavere forbruk. Tillater du noe vinkel mot vannet går det bedre, vesentlig bedre.

Mitt neste prosjekt hadde vært å montere automatisk trim. Da er og blir den båten en drøm, i bølger (tåler mye i god fart!) og på flatt vann. Sorry, men jeg er og var overbegistret for den båten på alle mulige måter.. :-)

Har forresten nå en mindre, av "samme type", en Skibsplat 655. Har alt, den også. Men i mindre format og minus tak. De to båtene er på en måte i samme, gode og vellykkede familie.

Det har jeg aldri gjort før, så det klarer jeg helt sikkert! (Pippi Langstrømpe)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...