Jump to content

Bilder av koksgrå Tradtex kalesje fra Hansen Protection?


KevinM

Recommended Posts

De har noe som kalles Lightex i tillegg til Tradtex. 

Er det mye svakere tro?

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post

Så om kalesjen ikke er så stor, eller ikke brukes som vinterbeskyttelse, så holder det kanskje med Lightex?

Men er kanskje best å satse på noe solid.

 

bilde

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post

Vi har hatt Lightex tidligere. Bruker båten veldig mye; 101 overnattinger i 2015. Har byttet til Tradtex og finner dette mye riktigere for oss.

Lightex er solid og veldig lett å pakke sammen, håndtere. Tradtex er nok hakket mer solid. Antar også at den vil ha lenger levetid enn Lightex for vår båtbruk. Og, mørke farger er mere fargevarige enn for Lightex.

Redigert av Bonus (see edit history)
Link to post

Det er jo perfekt, mørk utvendig og lys innvendig.

 

Her en oversikt over kalesjestoffer, bl.a. Swela Seasilk Heavy 358 som den visstnok heter:

 

http://www.seaside.nu/nb/webshop/kalesjestoff-og-som/kalesjeduk/belagd/

 

Men den som har lys innside heter visstnok Swela Seasilk Plus 357:

 

http://www.seaside.nu/nb/webshop/kalesjestoff-og-som/kalesjeduk/belagd/swela-seasilk-markilux-seasilk.html

 

http://www.swela.com/Bilder/seasilk_plus/seasilk_plus.pdf

 

Swela hjemmeside men klarer ikke å finne noe om lys innside der http://www.swela.com/swe/maritimtyger.html

Redigert av teerex (see edit history)

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post

Se oppdatert innlegg over. Ser ut som den med lys innside heter Seasilk Plus og ikke Seasilk Heavy.

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
  • 4 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...