Jump to content

Båtpåske 2016 - Hvor går turen

bergetun

Recommended Posts

Jobber langfredag og andre påskedag, så det blir båttur lørdag og søndag, noe som begrenser aksjonsradiusen endel... Har ikke helt bestemt meg ennå, lurte litt på å dra nedover til Horten og Åsgårdsstrand. Lenger rekker jeg jo ikke! Kunne tenkt meg en tur innom Oscarsborg, men tror det bare blir som en liten pust i bakken på noen timer, ikke overnatting.

Svarer meg selv jeg, vet ikke helt om det er et dårlig eller godt tegn... :-)

Påskeferien kan bli litt utvidet i år, spørs litt på andre familiemedlemmers planer, men jeg har fått byttet langfredagsvakta med en type vakt hvor jeg kan jobbe fra PC/iPad fra båten!

Dermed kan jeg i utgangspunktet kaste loss allerede på skjærtorsdag - to dager tidligere enn opprinnelig planlagt! Det gir jo litt flere muligheter - om logistikken går opp! :-)

Redigert av Pequod (see edit history)

Fillern...! Heitman leier ut først fra mai, så da får jeg ikke flyttet båten (som ligger i Tønsberg). Der røyk den båtpåsken...og hele april også... pffft...

Det var da merkelig, er det fordi de ikke har plass, eller handler det om penger?. Store deler av flåten er fortsatt på land, så det er lett å få lånt/leid seg en plass de fleste steder. Jeg har tidligere anbefalt Storsand rett over fjorden, og der er det garantert ikke noe problem å få tilgang til en plass frem til mai. I verste fall får du jo bare ta båtpåsken i Tønsberg, det kan jo ikke blir helt feil det heller :-) 

Redigert av Framtia (see edit history)

Framtia på AIS

Seiling - den dyreste måten å reise gratis....

• 2 uker senere...
Guest Avmønstret#

Er det ikke lurt å begynne med gjestehavner og så gå over til uthavn når man er litt mer sjøvant ? 

Det er  bare de seneste årene jeg har blitt komfortabel med å ligge i uthavn med større båter. Det er vel lettere å klappe longside til kai på en gjestebrygge i starten?

God tur :)

Om gjestehavna var tom så er jeg helt enig. Syns ellers det er en dårlig plan å begynne som nybegynner blandt andre båter til hundretusener, om ikke millioner ;-)

Har bestillt Dockspot på Bopalen, Koster fra mandag til fredag.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Har bestillt Dockspot på Bopalen, Koster fra mandag til fredag.

Da må du ta med deg piasavakosten.

Vi kom til Nord Koster i går ettermiddag. Nydelig vær hele veien. For de av dere som trenger påfyll av diesel på vei til Sverige. Gå innom Utgårdskilen, kr. 8.20 per liter. Lenge siden vi på Østlandet har sett slike priser.

Strandkanten åpner fredag 18 mars.

Siden det spørres:  Etter vinterens transaksjoner går turen fra Stavanger til Malmøya innerst i Oslofjorden.  To av oss ankommer Stavanger med natt-toget fredag morgen, og skal bruke fredagen på å riste litt i båten, handle mat og det som evt. mangler av utstyr.  Resten av mannskapet kommer fredag kveld og lørdag morgen, og vi satser på å kaste loss lørdag morgen.  Værmeldingen tilsier en nokså radig tur nedover kysten av Rogaland og Vestagder.  Håper å i hvert fall komme forbi Lista i løpet av lørdag, og overnatte i Farsund, og forbi Lindesnes i løpet av søndag formiddag.

Planen var egentlig å også ta nettene til hjelp, men jeg tror godt og vel frisk bris og mørke gjør at det blir stemning for å ligge i ro når det skal soves.

Christian 8-)

Ve den som er ute på havet i slikt et vær -- uten båt.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...