Flammingokid Svart 1.Mars.2016 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2016 Kanon... Da blir det dit. Mulig å få plass der på denne tiden antar jeg :-) Sitér dette innlegget Link to post
Kaptein Flukt Svart 3.Mars.2016 Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2016 Fillern...! Heitman leier ut først fra mai, så da får jeg ikke flyttet båten (som ligger i Tønsberg). Der røyk den båtpåsken...og hele april også... pffft... Sitér dette innlegget Link to post
Scand Baltic Svart 4.Mars.2016 Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2016 Sjekk med lokale båthavner. De har vel ofte ledige plasser føre hoveduttakene. Sitér dette innlegget Link to post
Pequod Svart 4.Mars.2016 Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2016 (redigert) Jobber langfredag og andre påskedag, så det blir båttur lørdag og søndag, noe som begrenser aksjonsradiusen endel... Har ikke helt bestemt meg ennå, lurte litt på å dra nedover til Horten og Åsgårdsstrand. Lenger rekker jeg jo ikke! Kunne tenkt meg en tur innom Oscarsborg, men tror det bare blir som en liten pust i bakken på noen timer, ikke overnatting.Svarer meg selv jeg, vet ikke helt om det er et dårlig eller godt tegn... :-) Påskeferien kan bli litt utvidet i år, spørs litt på andre familiemedlemmers planer, men jeg har fått byttet langfredagsvakta med en type vakt hvor jeg kan jobbe fra PC/iPad fra båten! Dermed kan jeg i utgangspunktet kaste loss allerede på skjærtorsdag - to dager tidligere enn opprinnelig planlagt! Det gir jo litt flere muligheter - om logistikken går opp! :-) Redigert 4.Mars.2016 av Pequod (see edit history) Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Framtia Svart 4.Mars.2016 Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2016 (redigert) Fillern...! Heitman leier ut først fra mai, så da får jeg ikke flyttet båten (som ligger i Tønsberg). Der røyk den båtpåsken...og hele april også... pffft... Det var da merkelig, er det fordi de ikke har plass, eller handler det om penger?. Store deler av flåten er fortsatt på land, så det er lett å få lånt/leid seg en plass de fleste steder. Jeg har tidligere anbefalt Storsand rett over fjorden, og der er det garantert ikke noe problem å få tilgang til en plass frem til mai. I verste fall får du jo bare ta båtpåsken i Tønsberg, det kan jo ikke blir helt feil det heller :-) Redigert 4.Mars.2016 av Framtia (see edit history) Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Bonus Svart 4.Mars.2016 Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2016 ... med en type vakt hvor jeg kan jobbe fra PC/iPad fra båten! "Gjemmekontor", kalles det, Pequod. Noe helt annet enn "hjemmekontor" ... Sitér dette innlegget Link to post
Svensk Svart 4.Mars.2016 Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2016 "Gjemmekontor", kalles det, Pequod. Noe helt annet enn "hjemmekontor" ... Måste kallas för "båtkontor" på svenska Sitér dette innlegget Link to post
Pequod Svart 4.Mars.2016 Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2016 Gjemmekontor og båtkontor klinger bra det! Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Inter 9000 Svart 4.Mars.2016 Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2016 Turen går til Olavsundet utenfor Søgne. Mulig Ei natt i Kristiansand havn. Sitér dette innlegget Mvh Richard Gleder meg til våren..... Link to post
Kaptein Flukt Svart 4.Mars.2016 Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2016 Godt tips, Framtida. Jeg hører med Storsand. Kanskje dette ordner seg likevel... Sitér dette innlegget Link to post
Flid Svart 12.Mars.2016 Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2016 Litt av og på med vårværet i Oslofjorden om dagen. Alle værsider skannes flere ganger hver dag. Båten er klar for avreise om noen dager. Spørsmålet er hvor vi finner et "vær" som plager oss minst mulig... Sitér dette innlegget Link to post
Bonus Svart 12.Mars.2016 Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2016 Spørsmålet er hvor vi finner et "vær" som plager oss minst mulig... Seychellene? Sitér dette innlegget Link to post
Flid Svart 12.Mars.2016 Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2016 Godt forslag, men da må vi dra nå med en gang. Sitér dette innlegget Link to post
captmolo Svart 12.Mars.2016 Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2016 Skulle ønske jeg kunne tatt en båtpåske rundt om Sunnmøre men jeg drar på havet når den starter.. Tror ikke konemor tør å dra avgårde med Havsund alene med jentene. Hadde jeg vært hjemme hadde det nok blitt Finnøya, Fosnavåg eller Molde pga badeland :) Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 12.Mars.2016 Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2016 Seychellene? Nei, tror vi drøyer påsken og tar en tur til Firenze. Da er det ikke GM'en som drar lasset, men BMW'en. Eller kanskje vi finner på noe annet. Begynner å bli dyktig lei av eksospottene til Hulda. Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 13.Mars.2016 Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2016 Da er plass i Kostersundet fikset. Dockspot innført i år. Syv plasser med baug/ hekk mot brygga. Ny betalingsautomat skal også være på plass fra denne påsken. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Guest Avmønstret# Svart 13.Mars.2016 Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2016 Er det ikke lurt å begynne med gjestehavner og så gå over til uthavn når man er litt mer sjøvant ? Det er bare de seneste årene jeg har blitt komfortabel med å ligge i uthavn med større båter. Det er vel lettere å klappe longside til kai på en gjestebrygge i starten? God tur :) Om gjestehavna var tom så er jeg helt enig. Syns ellers det er en dårlig plan å begynne som nybegynner blandt andre båter til hundretusener, om ikke millioner ;-) Sitér dette innlegget Link to post
Kaptein Flukt Svart 14.Mars.2016 Link til dette innlegget Svart 14.Mars.2016 Hehe... "sikt på noe billig!" Nå ser det uansett ikke ut til at det blir båtpåske (til fordel for oppussing), så da er dere trygge! Sitér dette innlegget Link to post
REM Svart 14.Mars.2016 Link til dette innlegget Svart 14.Mars.2016 Har bestillt Dockspot på Bopalen, Koster fra mandag til fredag. Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Flid Svart 16.Mars.2016 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2016 Har bestillt Dockspot på Bopalen, Koster fra mandag til fredag. Da må du ta med deg piasavakosten. Vi kom til Nord Koster i går ettermiddag. Nydelig vær hele veien. For de av dere som trenger påfyll av diesel på vei til Sverige. Gå innom Utgårdskilen, kr. 8.20 per liter. Lenge siden vi på Østlandet har sett slike priser. Strandkanten åpner fredag 18 mars. Sitér dette innlegget Link to post
Otto R Svart 16.Mars.2016 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2016 Det blir familietur til Berlin, så får jeg ta av vinterpresenning etter påske Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 16.Mars.2016 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2016 Presenningen til Saowanee gikk av på søndag. Det blir harrytur til Strømstad i påsken. Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Svensk Svart 16.Mars.2016 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2016 Stensättning i haven. Reparation av garage och montering av div på båt är nog ingen tur men kanske "otur" Sitér dette innlegget Link to post
Xtian Svart 16.Mars.2016 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2016 Siden det spørres: Etter vinterens transaksjoner går turen fra Stavanger til Malmøya innerst i Oslofjorden. To av oss ankommer Stavanger med natt-toget fredag morgen, og skal bruke fredagen på å riste litt i båten, handle mat og det som evt. mangler av utstyr. Resten av mannskapet kommer fredag kveld og lørdag morgen, og vi satser på å kaste loss lørdag morgen. Værmeldingen tilsier en nokså radig tur nedover kysten av Rogaland og Vestagder. Håper å i hvert fall komme forbi Lista i løpet av lørdag, og overnatte i Farsund, og forbi Lindesnes i løpet av søndag formiddag. Planen var egentlig å også ta nettene til hjelp, men jeg tror godt og vel frisk bris og mørke gjør at det blir stemning for å ligge i ro når det skal soves. Christian 8-) Sitér dette innlegget Ve den som er ute på havet i slikt et vær -- uten båt. Link to post
Careka Svart 16.Mars.2016 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2016 God plass i Egersund, hvis dere er slitne når dere kommer så langt. Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF, & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.