Finna68 Svart 16.Mars.2016 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2016 I Son er gjestebrygge 2, Dampskipskaia og parken nå klargjort for palmehelg og påskebesøk. Frostfri kran og vannslange på pumpestasjonen. Septikpumpa er også i drift. Alle serveringssteder er åpne. Velkommen! Sitér dette innlegget Link to post
Apriljente Svart 17.Mars.2016 Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2016 Båtpåske er fint det, men akkurat rundt påsketider lokker fjellet mer med sine snehvite vidder. Det er ikke kulden som lokker fjolsene til fjells, men det mektige lyset, solen som glitrer i hvite vidder med milliarder av snøkrystaller som brunerer alle som ikke smører seg med faktor. Den friske fjelluften når man stikker snuten ut av huleåpningen en tidlig vårmorgen med glitrende skiføre og lange løyper som bare ligger og venter på skiene til en påsketurist med blå exstra under sålen. Båten kan vente - sjøen løper ikke sin vei. Kanskje noe for hunnen som var villig til å seile opp Telemarkskanalen med meg ? Som en liten prøve ? En påsketur en dag eller to ? Sitér dette innlegget Link to post
Apriljente Svart 17.Mars.2016 Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2016 Båtpåske er fint det, men akkurat rundt påsketider lokker fjellet mer med sine snehvite vidder. Det er ikke kulden som lokker fjolsene til fjells, men det mektige lyset, solen som glitrer i hvite vidder med milliarder av snøkrystaller som brunerer alle som ikke smører seg med faktor. Den friske fjelluften når man stikker snuten ut av huleåpningen en tidlig vårmorgen med glitrende skiføre og lange løyper som bare ligger og venter på skiene til en påsketurist med blå exstra under sålen. Båten kan vente - sjøen løper ikke sin vei. Kanskje noe for hunnen som var villig til å seile opp Telemarkskanalen med meg ? Som en liten prøve ? En påsketur en dag eller to ? Sitér dette innlegget Link to post
Apriljente Svart 17.Mars.2016 Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2016 Fjordgrynt, er det denne hunnen du tenker på? Fjell og vidde er fint det, og ski har jeg. Men jeg har desverre skiforbud denne påsken pga operert bein. Men kos deg på fjellet og husk høy solfaktor, ja det kan jo være høyst nødvendig på sjøen også ☀️☀️☀️ Sitér dette innlegget Link to post
Bonus Svart 17.Mars.2016 Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2016 Påsketuren er igang. Kurs mot Koster. Tett tåke. Sitér dette innlegget Link to post
Pequod Svart 17.Mars.2016 Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2016 Fristernde å snu om på planene og dra til Koster, men jeg må nok holde meg til den opprinnelige planen! Som er blitt noe endret nok en gang... Skjærtorsdag blir det avgang som planlagt, men kun til Drøbak eller Oscarsborg på torsdag. Rederinnen og jeg er invitert til middag hos noen venner som har hytte utenfor Drøbak. Dermed blir første stopp allerede i Drøbak. Opprinnelig var planen å starte tidlig og komme meg til Horten første dag. Nå blir det overnatting i båten i Drøbak/Oscarsborg istedet. Noen som vet om gjestehavna i Drøbak er åpen i påsken? Eller ville det rett og slett være like greit å la båten ligge i gjestehavna på Borgen og ta den lille ferga over fra Drøbak til Oscarsborg? Kommer ikke tilbake veldig sent. Er det vann og strøm på Borgen nå? Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Ms Fortuna Svart 17.Mars.2016 Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2016 Drøbak Gjestehavn er stengt, åpner ikke før 1.4, til tross for forespørsel til kommunen så fant de ikke å kunne åpne til påske. Skikkelig service kommune det gitt. http://www.amta.no/nyheter/drobak/nesodden/trist-at-gjestehavna-ikke-er-apen-i-pasken/s/5-3-109488 Sitér dette innlegget Link to post
Bonus Svart 17.Mars.2016 Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2016 ?.. Er det vann og strøm på Borgen nå? Strøm på bryggene er det, og vann er det i hvertfall rett nord for helikopterlandingsplassen. Det ligger slange der som rekker fint ned på brygga. Sitér dette innlegget Link to post
Kaptein Flukt Svart 17.Mars.2016 Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2016 Og takket være Euklid som faktisk ofrer en fridag for å seile båten vår hjem, er nå båtpåske tilbake som mulighet. TAKK, EUKLID! Sitér dette innlegget Link to post
Pequod Svart 17.Mars.2016 Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2016 Drøbak Gjestehavn er stengt, åpner ikke før 1.4, til tross for forespørsel til kommunen så fant de ikke å kunne åpne til påske. Skikkelig service kommune det gitt. http://www.amta.no/nyheter/drobak/nesodden/trist-at-gjestehavna-ikke-er-apen-i-pasken/s/5-3-109488 Det overrasker meg ikke. Får sjekke havna til båtforeningen. Hvis jeg legger båten på Oscarsborg må jeg rekke den siste ferga over 19.50 - ser ut som det er den siste som går da. Så det beste ville vært å ligge på landsiden. Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
BETH Svart 17.Mars.2016 Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2016 Det blir ski på flyen og til Sauda.http://www.saudambf.noimg]https://baatplassen.no/bildearkiv/38/38593/1458250278.jpg[/img] Sitér dette innlegget Link to post
REM Svart 17.Mars.2016 Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2016 På vei til Koster via Strømstad. Ligger nå på Fuglevik S av Moss sammen med gode BP-venner. Tjukk tåke idag fra sjeteen ved Drøbak og fram til Fuglevik. Radar og Ais var til god hjelp. Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Flid Svart 18.Mars.2016 Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2016 Status i Kostersundet klokken 08.15: vi ser solen i perioder. Tåka kommer og går men ikke så tett som i går. Vindstille og fire gjestebåter. Rem: du trenger ikke piasavakosten. Bryggene ble rengjort forrige dagen. Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 18.Mars.2016 Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2016 Bildet er fra i går før rem annkom Fuglevik båthavn. Koselig havn med en hyggelig havnesjef som var nedom i går lveld for å sjekke at vi hadde det bra. Tåka lå tett nedover i går. Kjekt med radar og trening i finvær. I dag går rem, Mee Rim og Astor mot Svea-riket. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Flid Svart 18.Mars.2016 Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2016 Går det mot en bedring av været på Koster... Sitér dette innlegget Link to post
Svensk Svart 18.Mars.2016 Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2016 Så har vi fått bistå med vatten till Tom Rör och fått en trevlig prat med Tom o hans fru. Vi har även fått sänt lite påskemat norröver till de Norska båtflyktingarna son nu samlas i Koster sundet. GLAD PÅSK PÅ ER ??? Sitér dette innlegget Link to post
Flid Svart 18.Mars.2016 Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2016 (redigert) Vi gleder oss. Får bare håpe at Tom & Co ikke spiser opp maten før de kommer til Koster. God påske til deg og L..... Redigert 18.Mars.2016 av Flid (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Svensk Svart 18.Mars.2016 Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2016 Vi gleder oss. Får bare håpe at Tom & Co ikke spiser opp maten før de kommer til Koster. God påske til deg og L..... Den riskorn är obehagligt om ni träffas före hösten Sitér dette innlegget Link to post
Blue Magic Svart 19.Mars.2016 Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2016 Hei Er det noen som vet om det er isfritt i Hankøsundet? Strøm på bryggene ved Seilerkroa? Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 19.Mars.2016 Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2016 Hei Svensk. Koselig å møte deg igjen. Vi blir her noen dager til før vi setter baugen mot nord. Vindvær i vente i slutten av uken. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Murphy's law Svart 19.Mars.2016 Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2016 Ingen plass... Fjorden her er fortsett is belagt..... Sitér dette innlegget VHF, LRC, D5L/A Link to post
Billa Svart 19.Mars.2016 Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2016 Operert bein ? Huffda ! Håper det går bra ? Jeg måtte bare le, da det ble meldt om "drømmeføre" i påskefjellet; Knallhardt og isete på morgenen, og slush i 10+ utover dagen. DET er vel ikke det jeg vil kalle drømmeføre, det er HELT umulig å smøre for et slikt føre, og påsketuristene kommer til å slite skikkelig. Isklister på morgenen - som funker bra i sørvendte hellinger som er slush som har fryst i løpet av natten - i nordvendt terreng med pudder vil isklisteret suge skiene fast til snøen, og man detter på trynet. Så det blir kanskje båtpåske allikevel - en tur til Flørli hadde vært fint - gått opp alle trappene og kokt påskeegg oppe i snøen. Synd med den foten din - men jeg kan jo bære deg ? Har du hørt om skøyteski!!!!! Sitér dette innlegget Sushi Link to post
Apriljente Svart 19.Mars.2016 Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2016 Flørli er et fint sted å bli bært opp, puhh du må ha en sterk rygg Sitér dette innlegget Link to post
Billa Svart 20.Mars.2016 Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2016 Ja, men skøyting med ski har ingenting med skigåing å gjøre, i betydnigen flytte seg selv fremover over snedekte fjellvidder på påskefjellet. Skøyting er en idrettsgren, som er like nyttig som metode for å bevege seg fremover i de kvistede løypene i påskefjellet som sudoku.Veldig hensiktsmessig under vanskelige smøreforhold, men det er intenst og slitsomt.Akkurat nå så blåser det er oppe og jeg skal gå klassisk i dag med blåklister i bunn. Lurer på å dra ned og begynne med båten. Sitér dette innlegget Sushi Link to post
Kaptein Flukt Svart 20.Mars.2016 Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2016 På vei nordover fra Tønsberg. Sol og silkeføre, men for lite vind for seiling. Kaptein Euklid ved roret, selv nøyer jeg meg med bildemeldinger mens jeg venter og spiser fiskesuppe på Losen på Sætre Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.