Jump to content

Trenger 4 stk 3/8 unf x min. 57 mm


880

Recommended Posts

Har i dag fartet Bergen rundt etter fire skruer.

må ha lengre bolter til den nye turboen.

Har forhørt meg de fleste plasser, men svaret er som oftes :nonod:

 

Er det noen her som har tips eller har noe liggende i roteskuffen :confused:

 

Trenger 4 stk 3/8 unf x min. 57 mm.

 

bmo

Teori er når man vet alt og ingenting stemmer.

Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor.

Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor.

Link to post
Share on other sites

Har i dag fartet Bergen rundt etter fire skruer.

må ha lengre bolter til den nye turboen.

Har forhørt meg de fleste plasser, men svaret er som oftes :nonod:

 

Er det noen her som har tips eller har noe liggende i roteskuffen  :confused:

 

Trenger 4 stk 3/8 unf x min. 57 mm.

 

bmo

<{POST_SNAPBACK}>

Du kan prøve f.eks AK Maskin på Kokstad. De har hatt det jeg har trengt før. I mange lengder/størrelser.

Link to post
Share on other sites

Hva med å kjøpe en gjengestang og noe muttere, kan det løse problemet?

<{POST_SNAPBACK}>

Tenk på strekk fasthet. Ymse kvalitet når det gjelder gjengestang. Best å bruke bolter i høg kvalitet.

Fjord 27 AC TMD40

Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knop
Wellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.
Firmanavn: Motordeler.com

Link to post
Share on other sites

Hvis alt annet feiler så kan jeg sende deg fire bolter her fra unaiten, men det tar nok en dröy uke i flyfrakt.  Se f.eks. delenr. 91286A254 hos mcmaster.com

 

Kåre

<{POST_SNAPBACK}>

 

Takker for tilbudet, var lenge fristet for denne løsningen, men en telefon til en gammel bekjent løste problemet. Rette bolter er nå på plass og skal i båten i morgen for å bgjynne montering og tilpassing av olje inn/ut av turbo samt eksos.

Teori er når man vet alt og ingenting stemmer.

Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor.

Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor.

Link to post
Share on other sites

Jippi :cheers:

 

Så er turboen tilpasset og montert. Dyret fyrte med en gang.

Har ikke tatt prøvetur ennu da jeg har en kobling (slange) på inngående olje til turboen som jeg er noe usikker på. Måtte skjøte to rør og hadde ikke rett slange. Må handle ny i morgen. Har ca. 3 -3,5 kg. oljetrykk vil det fungere med slangeklemmer -dobble- eller må jeg ta den sure jobben med mye demontering og levere inn sakene for å få krympet på slangen??

Teori er når man vet alt og ingenting stemmer.

Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor.

Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor.

Link to post
Share on other sites

Hadde aldrig våget å kjøre med slangeklemmer på oljen. Ikke for å skuffe deg men tenk hva som kan skje om dette hopper av.. Selv har eg stål forsterket slange med skru koblinger på dette punktet.

 

Ny turbo er dyrt og en vaskejobb av motor rom er kjedeligt.. Har hatt større oljelekasje og det er noe dritt å få reint.

Fjord 27 AC TMD40

Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knop
Wellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.
Firmanavn: Motordeler.com

Link to post
Share on other sites

Svart (redigert)

Hadde aldrig våget å kjøre med slangeklemmer på oljen. Ikke for å skuffe deg men tenk hva som kan skje om dette hopper av.. Selv har eg stål forsterket slange med skru koblinger på dette punktet.

 

Ny turbo er dyrt og en vaskejobb av motor rom er kjedeligt.. Har hatt større oljelekasje og det er noe dritt å få reint.

<{POST_SNAPBACK}>

Ny slanger med pressede koblinger er montert og silicon slange til returen ligger klar. Første prøvetur i dag med ny og kraftigere turbo. Har ikke testet ut maksturtall ennu, men syntes allerede etter en liten tur at motoren "støyer" mindre eller går litt mindre anstrengt.

 

Skal (forhåpentligvis) i morgen ta en tur uten resten av manskapet ombord og tyne motoren en del for å se at alt holder mål....

 

Så dersom noen ser en FjordCruiser i Hjeltefjorden som ligger og driver mens dampen/røyken velter ut er det nok bare meg :lol::lol:

 

 

 

 

En ny erfaring er at moderne digital/datateknoligi er et fint verktøy på en slik gammel motor der det mest avanserte er dynamoen.

Under demontering av det gamle oljerøret har jeg røsket løs noen ledninger på dynamoen, ingen lading.

Her er så trangt at det er kun med speil og lys man kan - kansje - se noe. Løsningen ble bærbar pc og digitalkamera. Tok bilder i blinde, innpå pc'en. Mens bildene ble studert og jeg følte meg frem ble kablene montert i "blide". Resultat: lading ok.....

Redigert av bmo (see edit history)

Teori er når man vet alt og ingenting stemmer.

Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor.

Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...