Bisse Startet 23.Februar.2016 Del på Facebook Startet 23.Februar.2016 Har en Autohelm ST 7000 autopilot med joystick montert på "dashboardet". Har nå et sterkt ønske om å montere en joystick på armlenet. I bruksanvisningen står det at det kun er mulighet for en joystick. Noen som har en formening om det fins en løsning for å koble på en til? Sitér dette innlegget Ole-Martin Nilsson, Halden. Link to post
Bisse Svart 24.Februar.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Februar.2016 (redigert) Prøver en gang til, legger ved et bilde. Denne kommuniserer ikke via seatalk. Hva tror dere om å sette to joysticker parralelt? Redigert 24.Februar.2016 av Bisse (see edit history) Sitér dette innlegget Ole-Martin Nilsson, Halden. Link to post
176-671 Svart 25.Februar.2016 Del på Facebook Svart 25.Februar.2016 Det går fint. Så lenge du ikke gir samtidige og motsatte inputs på de to joystickene. For å øke graden av idiotsikkerhet, sett inn en bryter for å velge aktiv joystick. Sitér dette innlegget Any ship can be a minesweeper. Once. Husk lytteplikten på kanal 16 og å holde god avstand til båt som viser "signalflagg A" ! Link to post
Cheyenne Svart 25.Februar.2016 Del på Facebook Svart 25.Februar.2016 Hei,henger meg på litt på denne tråden. Er det noen som har koblingsskjema på selve stikka? Tenkte å montere jeg også men lurer litt på om det bare er on-off brytere i stikka eller om den er proporsjonal. Hvis den er on-off kan en jo bruke hvilken som helst stikke. Sitér dette innlegget Link to post
Bisse Svart 25.Februar.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Februar.2016 (redigert) Intr. Så det går ann å sette to stk parrallelt altså?, men selvfølgelig bare bruke en av gangen. Hmmm. Er det virklig så lett? Hva med strøm? Og hva skjer om den ene stikka blir manaurert styrbord og den andre babord? Kan noe gå istykker? Den fungeret slik: Når autopiloten er på, og man trykker inn den lille røde bryteren på toppen av joysticken skifter displayet i autopiloten over til "manuel", og man kan styre med joysticken. Redigert 25.Februar.2016 av Bisse (see edit history) Sitér dette innlegget Ole-Martin Nilsson, Halden. Link to post
Bisse Svart 25.Februar.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Februar.2016 Hei,henger meg på litt på denne tråden. Er det noen som har koblingsskjema på selve stikka? Tenkte å montere jeg også men lurer litt på om det bare er on-off brytere i stikka eller om den er proporsjonal. Hvis den er on-off kan en jo bruke hvilken som helst stikke. Du kan jo sjekke denne linken her: http://www.olajedatos.com/documentos/ST_Inboard_service_manual.pdf Sitér dette innlegget Ole-Martin Nilsson, Halden. Link to post
Cheyenne Svart 25.Februar.2016 Del på Facebook Svart 25.Februar.2016 Hei, har nå gått igjennom linken du refererte til og der står det om absolutt alt som har med autopiloten å gjøre utenom joystick. Har lett etter dette tidligere uten å finne noe. Sitér dette innlegget Link to post
Bisse Svart 22.September.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.September.2017 Løfter denne på nytt. Er det noen som vet noe om dette? Eller vet hvem jeg kan kontakte? Sitér dette innlegget Ole-Martin Nilsson, Halden. Link to post
176-671 Svart 22.September.2017 Del på Facebook Svart 22.September.2017 Hvis du kontakter Raymarine, så vil du få det svaret som står i instruksjonsmanualen. De kan strengt tatt ikke si noe annet. Som jeg nevnte for deg, så er dette med "idiotsikkerhet" i form av hva som skjer ved motsatte, samtidige inputs på de to styrespakene å regne som terra incognita. Den absolutt sikreste løsningen er å sette inn en vender, slik at kun én styrepinne vil være tilkoblet på et gitt tidspunkt. Hvis du kan leve med usikkerheten beskrevet i forrige avsnitt, så går det greit å sette dem parallelt. Jeg har selv benyttet sistnevnte variant, da det i det gitte tilfellet ikke ville være sannsynlig at begge styrespakene ville benyttes samtidig. Sitér dette innlegget Any ship can be a minesweeper. Once. Husk lytteplikten på kanal 16 og å holde god avstand til båt som viser "signalflagg A" ! Link to post
Truckmaster Svart 6.April Del på Facebook Svart 6.April Hei. hvordan fungerer denne joystick funksjonen? Kan man endre kurs med den i auto og manøvrere med den i standby mode? Lurer da på funksjonen den knappen har, om det er en slags «aktiverings» knapp? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.