Tore B Posted May 27, 2005 Share Posted May 27, 2005 Ert det noen som vet om det er mulig å endre utvekslingen på gearet, eller er det like billig (dyrt) å kjøpe et anet gear med riktig utveksling? Gearet mitt har utveksling på 1.54 og propellberegningene tilsier en propell på 23 x 13 ........ Den finnes ikke! Kan til nød lages for en masse penger....og det tar tid. Quote Link to post
36 Posted May 27, 2005 Share Posted May 27, 2005 Hei. dette er nok kostbart,kanske du kan kjøpe eit brukt for under prisen av ny utvksling? skulle du tenke på å bytte gir ønsker eg at du tar kontakt med meg, da eg skal ha gir til min egen båt. hilsen 36.. Quote Link to post
SveinHa Posted May 28, 2005 Share Posted May 28, 2005 Jeg fikk et tilbud fra USA for noen år siden. Det gjaldt ombygging av TwinDisc MG502 fra 2:1 til 1.5:1. Husker ikke nøyaktig men det dreide seg om rundt kr 8-9000.- bare for delene..... Quote Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post
Tore B Posted May 28, 2005 Author Share Posted May 28, 2005 Da er det ikke noen løsning, får se om det er noen som trenger gearet mitt til høsten. Det er liksom ikke riktig tid å surre med sånt nå. Quote Link to post
Mix Posted May 28, 2005 Share Posted May 28, 2005 og propellberegningene tilsier en propell på 23 x 13 ........ Den finnes ikke! <{POST_SNAPBACK}> Kan du ikke gå ned til 22" diameter, eller opp til 24" hvis det er plass. Quote Link to post
Tore B Posted June 2, 2005 Author Share Posted June 2, 2005 Har plass til 30" men det hjelper ikke da det ikke er lagervare. 3 mnd. ventetid er ikke gull om sommeren, hvis man kan kalle det vi har for sommer..... Quote Link to post
olpi Posted June 3, 2005 Share Posted June 3, 2005 (edited) Har du ringt rundt å hørt da? Sleipner Motor f.eks Winrace Progress Telmo Vetus Kan jo hende noen har en brukt en selv om det ikke er noen ny. Hvis du finner en brukt en som er omtrentlig størrelse så kan du jo prøve den først i år. Neste år kan du får tilpasset den hos f.eks Winrace. Usikker på hvor mye man klarer å vri en propell, men det kan du jo høre med Olle på WInrace om. Her har du f.eks en : Link Edited June 3, 2005 by OLPI (see edit history) Quote Link to post
Fjordutsikt Posted June 3, 2005 Share Posted June 3, 2005 Ert det noen som vet om det er mulig å endre utvekslingen på gearet, eller er det like billig (dyrt) å kjøpe et anet gear med riktig utveksling? Gearet mitt har utveksling på 1.54 og propellberegningene tilsier en propell på 23 x 13 ........ Den finnes ikke! Kan til nød lages for en masse penger....og det tar tid. <{POST_SNAPBACK}> Det er Progress som er importør av dette giret, har du undersøkt hva det koster? Quote Link to post
Tore B Posted June 3, 2005 Author Share Posted June 3, 2005 Fikk tak i 23 x 15 hos Vetus imprtøren det får duge i sommer. Utrolig hjelpsomme folk som jobber der. Meget akseptabel pris, og kommer med fly over natta fra NL for et par hundrelapper. Mye lekkre saker i den butikken der. Quote Link to post
olpi Posted June 3, 2005 Share Posted June 3, 2005 Fikk tak i 23 x 15 hos Vetus imprtøren det får duge i sommer. Utrolig hjelpsomme folk som jobber der. Meget akseptabel pris, og kommer med fly over natta fra NL for et par hundrelapper. Mye lekkre saker i den butikken der. <{POST_SNAPBACK}> Fint da! Hvis du ønsker å ha en noe lettere etter å ha prøvd den f.eks denne sesongen kan du vri den til 23X13 hvis det er korrekt. Winrace hjelper deg og beregner hvor mye du bør endre når du gjør dem data etter prøvekjøring i sommer. Propellen blir bedre enn ny (fordi winrace avbalanserer bedre enn fabrikk). Quote Link to post
Recommended Posts