Jump to content

Er det fornuftig å Securmarke ny båt?

Serki

Recommended Posts

Den tyven som VIRKELIG vil ha tingene dine klarer du ikke å stoppe. Selv bruker jeg både Securmark og sporingssystem siden jeg i likhet med deg har en båt som både er lett omsettelig og svært lett å ta med seg. (Din er nok enda hakket mer utsatt enn min som har høyere "gubbefaktor"). Poenget er egentlig å være kynisk, sørg for at din båt er værre å stjele/ ribbe enn naboens...

Hvis ikke selskapet du bruker gir deg et fornuftig tilbud er det på tide å ringe rundt. Forsikringstjenester er så til de grader forhandlingsbare. Liker du selskapet du er i, så ring rundt uansett, så legger du frem for selskapet ditt og ber de matche. For min del skilte det flere tusen kroner sist jeg gjorde en slik ringerunde. Du må ringe, kalkulatorene selskapene har på nett er direkte misvisende kontra hva du kan få til per telefon.

Redigert av Team Colibri (see edit history)

Så lenge jeg har en helt kurant båt (hyllevare) så ser jeg egentlig ikke poenget me å innstallere og bekoste en masse sikringsutstyr som ikke engang gir rabatt på forsikringspremien. Blir den stjålet, ja så blir den stjålet og jeg får penger til å kjøpe meg noe tilsvarende, eller noe annet.

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Så lenge jeg har en helt kurant båt (hyllevare) så ser jeg egentlig ikke poenget me å innstallere og bekoste en masse sikringsutstyr som ikke engang gir rabatt på forsikringspremien. Blir den stjålet, ja så blir den stjålet og jeg får penger til å kjøpe meg noe tilsvarende, eller noe annet.

Poenget er vel at om du har hyllevare, og den ikke er merket unikt, så kan naboen ta båten din, ta bort reg nr og kalle den for sin eiendom. Du har vanskelig for å bevise at den er din, men du får egenandel og ventetid når du skal ha ny!

Veldig billig for "naboen " Han bryr seg neppe om at han ikke får registrert, eller om noen annen skulle ta den fra ham. For i mellomtiden har dubeller en annen nabo kjøpt ny hyllevare, uten unik merking.

Aileen ll

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...