båtfyren Startet 26.Februar.2016 Del på Facebook Startet 26.Februar.2016 Jeg jobber med vedlikehold hvor varmeveksler er tatt ut, dynamo er fjernet, termostathus med termostat er ute og nå tok jeg ut oljekjøler. Det ligger en dings bak dynamo med 2 ledninger koblet til. hva er dette ? I dag la jeg merke til at det renner en slags gul seig masse ut ifra kjølevann rør. det lukter ikke noe særlig men ser motbydelig ut. Før jeg demontere det som står over kjørte jeg en omgang systemrens og tappet ut vannet. Sitér dette innlegget Link to post
Lady B Svart 26.Februar.2016 Del på Facebook Svart 26.Februar.2016 Er det ikke oljetrykksgiveren? Sitér dette innlegget Link to post
Havlengt Svart 26.Februar.2016 Del på Facebook Svart 26.Februar.2016 Er det ikke oljetrykksgiveren? Jo, akkurat Sitér dette innlegget Link to post
båtfyren Svart 26.Februar.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Februar.2016 Lady B og Havlengt Takk, er det noe vedlikehold jeg bør gjøre med en ? Rense kabler og sette de inn med vaselin. annet ? Sitér dette innlegget Link to post
Havlengt Svart 26.Februar.2016 Del på Facebook Svart 26.Februar.2016 Viss oljetrykksmålinga fungerer som den skal, så er det ikkje noko spesielt vedlikehold. Men det skadar ikkje å reingjera kontaktflatene på kablane og smørja desse slik du foreslår. Ser ut for at det hadde gjort seg med litt avfetting og rustflikking / maling når du først er i gang. Sitér dette innlegget Link to post
Dinamo Svart 26.Februar.2016 Del på Facebook Svart 26.Februar.2016 Oljetrykksgiver, ja. Det er ikkje lurt å begynna å slita hardt i denne, for hvis du forsøker godt nok so klarer du å brekke den i gjengene inn i motorblokka. Sitér dette innlegget Link to post
båtfyren Svart 26.Februar.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Februar.2016 Havlengt, Litt kjærlighet med kablene så krysser jeg fingre på de holder seg. Ja, avfetning og vask står på programmet. Jeg tar ut og dyprenser / lakker i grunnen alt som kan tas ut. Etter vask skal jeg svinge lakken litt bak dynamo også, det trengs. Jeg lærte av en kaptein for mange år siden "det beste vedlikehold er såpe og vann". Jobber meg igjennom systemene i båten. :-) Dinamo, du har rett. Tæring har jeg rikelig av etter lekkasje som var gjemt under varmeveksler. Den ene zink skruen / holder knakk ved minste berøring. Tipper oljekjølern min har begrenset levetid igjen :-( Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.