Jump to content

Hva er dette på baksiden av dynamo ?

båtfyren

Recommended Posts

Jeg jobber med vedlikehold hvor varmeveksler er tatt ut, dynamo er fjernet, termostathus med termostat er ute og nå tok jeg ut oljekjøler. Det ligger en dings bak dynamo med 2 ledninger koblet til. hva er dette ?

I dag la jeg merke til at det renner en slags gul seig masse ut ifra kjølevann rør. det lukter ikke noe særlig men ser motbydelig ut. Før jeg demontere det som står over kjørte jeg en omgang systemrens og tappet ut vannet.bilde

Havlengt,

Litt kjærlighet med kablene så krysser jeg fingre på de holder seg.  Ja, avfetning og vask står på programmet. Jeg tar ut og dyprenser / lakker i grunnen alt som kan tas ut. Etter vask skal jeg svinge lakken litt bak dynamo også, det trengs. Jeg lærte av en kaptein for mange år siden "det beste vedlikehold er såpe og vann". Jobber meg igjennom systemene i båten. :-)

Dinamo,

du har rett. Tæring har jeg rikelig av etter lekkasje som var gjemt under varmeveksler.  Den ene zink skruen / holder knakk  ved minste berøring. Tipper oljekjølern min har begrenset levetid igjen :-(

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...