HJ Startet 27.Mai.2005 Del på Facebook Startet 27.Mai.2005 Hei. Vi har et problem med motoren vår. Det stedet der vi skrur på lokket til kjølevannspåfyllingen løsnet plutselig. Så nå er det bare et hull ned i varmeveksleren. Det ser ut som om det 5cm stykket er av messing, og kan ikke se noe som helst spor etter sveisin el. lodding mot selve varmeveksleren. Hvordan får vi festet dette ? Lodding? Stålplast ? I så fall, hva slags loddetinn etc. etc. Antar at dette er messing mot stål/støpejern ? Altså: Det er den "tuten" som stikker opp i fra kjlevannspåfyllingen som selve overtrykkslokket skrus fast på. Hva heter eg. dette ?? HJ Sitér dette innlegget Link to post
TMe Svart 27.Mai.2005 Del på Facebook Svart 27.Mai.2005 Vil foreslå at du kontakter Radiatorservice i Stavanger. Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 27.Mai.2005 Del på Facebook Svart 27.Mai.2005 Hadde samme problemet med radiatoren på bilen min (Volvo 145) en gang jeg var på ferie. Det ble fikset ved lodding. Jeg klippet opp en hermetikkboks og laget en forsterkning som ble loddet rundt anslutningen. Radiatoren er i bruk i dag, 25 år etter! Er likevel enig med TMe: kontakt Radiatorservice. Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
rogeri Svart 27.Mai.2005 Del på Facebook Svart 27.Mai.2005 Dette fixer du selv med nøye rengjøring og Araldit. Gjorde dette selv på en Sole diesel for noen år siden og det holder ennå!!! Sitér dette innlegget Link to post
Sebaldus Svart 19.November.2006 Del på Facebook Svart 19.November.2006 Noen som har erfaring med radiatorservice i Bergen og varmevekslere? Lurte på å få renset min og sjekket om feste for lokket bør loddes på ny da det ser litt tvilsomt ut med tæring der. Eller bør jeg kontakte de i Stavanger som alle skryter av her... Sitér dette innlegget Link to post
Larspo Svart 20.November.2006 Del på Facebook Svart 20.November.2006 Jeg kan på det sterkeste anbefale Radiator Service i Fredrikstad. Har vært der utallige ganger. Merkelig skrue, men billig og veeldig flink. Spart meg for mange tusen. Sitér dette innlegget Link to post
Terje Svart 20.November.2006 Del på Facebook Svart 20.November.2006 (redigert) Har vært borti samme problem, og bor i Stavanger, spurte radiator-service og fikk til svar: karoserilim, brukte nå ikke det, men 2-kompnent stål-lim/masse, som jeg kjøpte på Siddis Plast, med stor sukses. Har brukt karoserilim til mange andre ting, fungerer nok det og. Redigert 20.November.2006 av Terje (see edit history) Sitér dette innlegget Terje Nidelv 300 sport Volvo penta D6 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.