Jump to content

Lokkfeste på "radiator"


HJ

Recommended Posts

Hei. Vi har et problem med motoren vår. Det stedet der vi skrur på lokket til kjølevannspåfyllingen løsnet plutselig. Så nå er det bare et hull ned i varmeveksleren. Det ser ut som om det 5cm stykket er av messing, og kan ikke se noe som helst spor etter sveisin el. lodding mot selve varmeveksleren. Hvordan får vi festet dette ? Lodding? Stålplast ? I så fall, hva slags loddetinn etc. etc.

 

Antar at dette er messing mot stål/støpejern ?

 

Altså: Det er den "tuten" som stikker opp i fra kjlevannspåfyllingen som selve overtrykkslokket skrus fast på.

 

Hva heter eg. dette ??

 

HJ

Link to post
Share on other sites

Hadde samme problemet med radiatoren på bilen min (Volvo 145) en gang jeg var på ferie. Det ble fikset ved lodding. Jeg klippet opp en hermetikkboks og laget en forsterkning som ble loddet rundt anslutningen. Radiatoren er i bruk i dag, 25 år etter!

 

Er likevel enig med TMe: kontakt Radiatorservice.

Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten Saowanee
Jeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................

Link to post
Share on other sites

  • 1 år senere...

Har vært borti samme problem, og bor i Stavanger, spurte radiator-service og fikk til svar: karoserilim, brukte nå ikke det, men 2-kompnent stål-lim/masse, som jeg kjøpte på Siddis Plast, med stor sukses. Har brukt karoserilim til mange andre ting, fungerer nok det og.

Redigert av Terje (see edit history)

Terje

Nidelv 300 sport
Volvo penta D6

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...