bayliners Startet 28.Februar.2016 Link til dette innlegget Startet 28.Februar.2016 Heisan må jekke opp båt for å montere hekkagrigat på båten, har nettop monter ny motor. Det jeg lurer på om det er fare for at båten glir fremmover når jeg jekker opp båten. Skal løfte den opp ca 50 cm. Dvs at den bare har støtte fremme når jeg jekker opp. Båten er 30 fot ca 4tonn, litt kjedeligt hvis jeg velter den. Er det noen som har gjort dette før med god erfaring Bilde viser bukkene den står på https://baatplassen.no/bildearkiv/30/30440/img_1339.jpg Sitér dette innlegget Link to post
Audiquattro Svart 28.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2016 (redigert) Om du bruker en jekk av denne typen http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Verktoy-og-verkstedutstyr/Lofteverktoy/Garasjejekk-lavprofil-25-tonn-2000022809/ går det greit. Vil på det sterkeste anbefale deg å supplere med sidestøtter akter. Edit: Skaff deg en haug med 2"x 8" "bokser" etc. til å legge under etter hvert som du jekker opp båten. Redigert 28.Februar.2016 av Audiquattro (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Chris284 Svart 28.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2016 Hvis du jekker opp foran og setter f.eks to leka blokker over hverandre, så får du 50 cm under båten. Så kan du gjøre det samme bak. Da kan du montere drevet. Då må vel også justere motor i forhold til drevplaten før du setter på drevet. Sitér dette innlegget Chris Craft 284, 1988 mod. 2 x Mercruiser 4.2L 220hk diesel, Bravo 2, 100knop Link to post
bayliners Svart 28.Februar.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2016 motor er justert volvo penta d4 300 hk og volvo penta dph drev. har bare angst for å velte hele greia. og synes det er unødvendig å leie inn krane for å heise opp båten 50 cm. men når eg jekker opp bak så mister den sidestøtte bak men den har støtte fremme, så eg håper det går bra. Sitér dette innlegget Link to post
is_620 Svart 28.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2016 jeg jekker opp båten 2 ganger i året , for at påhengeren kan henge rett ned ved varmkjøring før oljeskift og ferskvanns spyling med øreklokker bruker en garasje jekk med en finer plate under ikke løft for mye av gangen når jeg kommer et stykke opp bruker jeg lekablokker for å øke høyden og rekkevidde på jekken + til støtter under båten lekablokker med litt ødelagte hjørner har jeg fått gratis på diverse bygge varehus Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.