Svensk Startet 29.Februar.2016 Del på Facebook Startet 29.Februar.2016 Sommaren 2016 kommer svenskarna till Sörlandet. Vi är 6-7 motorbåtar 30-35 fot i följe som "invaderar" Sörlandet runt 25 juli och några veckor framåt. Vill ha tips o råd om hamnar, holmar o skär mellan Kragerö o Lindesnäs som vi inte skall missa och där det kan vara rimligt plats till 6-7 båtar. Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 29.Februar.2016 Del på Facebook Svart 29.Februar.2016 Synes jo dere bør se nautholmsund. Det er en flott uthavn på utsiden av Lyngør. Men kanskje også ta turen innom furuøya i Tvedestrand. Så går dere indre lei til Arendal. Da passerer dere under broa til Narestø. Der ligger ei øy som heter klokkerøya. Den er også verdt et besøk. Er været bra går dere på utsiden av Tromøy. Der er et sted som heter Tromlingene. Fantastisk havn helt ute i havet. Beskyttet for bølger når dere er der. Men kan bli ruskete når dere skal ut igjen. Om været frisker på. Deretter vil jeg anbefale Merdø og hovedkilen. Det er rett på utsiden av innseilingen til Arendal. Selv bruker jeg ofte jolla for å komme inn til sentrum derfra. Velkommen skal dere være. Bare å ta kontakt dersom dere lurer på noe Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Kaskazi Svart 29.Februar.2016 Del på Facebook Svart 29.Februar.2016 I Kragerø har du mange steder, Jomfruland, Skrata, Portør. Videre sørover må du en tur innom Risør. Og deretter Lyngør med mange fine havner...... Sitér dette innlegget Link to post
WGM Svart 29.Februar.2016 Del på Facebook Svart 29.Februar.2016 Når dere kommer fra Kragerø og Portør så er jo turen kort innom Perleporten, som absolutt lever opp til navnet der den ligger lunt og fint i bassenget før Risør.Hvis det er litt ruskete utpå er det ofte litt trangt om plassen, men da finnes det lune, fine plasser innen 15 minutters gange unna, i "Pjolter Bay" og på Finnøya. Begge en liten jolletur unna Risør, som er verdens koseligste Sørlandsby med "System", kystens beste fiskeutsalg ute på Holmen, masse hyggelige mennesker og plass til de fleste Sitér dette innlegget Link to post
Bårdp Svart 29.Februar.2016 Del på Facebook Svart 29.Februar.2016 Ja og så er det jo et utall av bedehus dere kan stikke innom for lit åndelig føde Sitér dette innlegget Link to post
finnmarken Svart 29.Februar.2016 Del på Facebook Svart 29.Februar.2016 Åndelig føde finnes det bra med på Sørlandet. Ellers må jeg slå et slag for Grimstad. Gjestehavna er selvsagt fin, men like fint er det i skjæregården rett utenfor byen. Her finner dere Hampholmene, Indre Maløy og Ytre Maløy og mange flere. God plass er det også i Grimstadskjæregården, som er kjent for at det er lite hytter. Velkommen skal dere være. Sitér dette innlegget Link to post
Popeye70 Svart 29.Februar.2016 Del på Facebook Svart 29.Februar.2016 Blindleia bør dere kjøre gjenom enten på vei nord- eller sørover. Utover det er det som de ovenfor har skrevet veldig mange fine plasser nedover sørlandskysten. Andre steder: Svenner fyr (litt nord for Kragerø, dog) er et idyllisk sted så lenge ikke vinden står rett sørfra. Ta det kanskje på vei nordover når det verste trykket har gitt seg, for her kan det bli folksomt, og det er ikke så mye plass. Bommen ("Pjolter Bay") utenfor Risør er flott. Pass på innseilingen og grunnene. Lyngør og området rundt. Mange fine og lune havner. Ny-Hellesund rett sør for Kristiansand. Pass på grunna i Olavssund, men flott sted. Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
tilplan Svart 29.Februar.2016 Del på Facebook Svart 29.Februar.2016 Ja og så er det jo et utall av bedehus dere kan stikke innom for lit åndelig føde Da tror jeg de har bommet litt på timingen, skjer ikke så mye der på sommeren, ellers er det et bra forslag Gode plasser er nevnt. Litt vestover så mener jeg at både Blindleia og Ny Hellesund er obligatorisk. Ytre Maløya og Hampholmen utenfor Grimstad kan også være flotte. Sitér dette innlegget Link to post
sjagen Svart 29.Februar.2016 Del på Facebook Svart 29.Februar.2016 Mellom Kristiansand og Lindesnes vil jeg anbefale følgende steder som har plass til hele følget * Udvår (58°01,2’N 07°43,4’E), ytterst i havgapet, magisk sted en sommernatt, brygger, svai og inntil fjell * Selvågen (58°01,1’N 07°37,6’E), meget godt beskyttet vik, brygger og svai, flotte turområder * Tregde (58°00,3’N 07°33,3’E), feriesenter med bunkring, butikk, flott tur med innseilingen * Mandal, flott by med god gjestehavn i elven * Spangereidkanalen (58°02,2’N 07°08,9’E), kanal i gjennom Lindesnes-halvøya (2.5m dyp, 4.5 m seilingshøyde) flott tur inn i fjord-landet og gir mulighet til å ta en tur til Farsund (liten by med flott gjestehavn) Sitér dette innlegget RS Total, VHF lisens, Fender Marine Link to post
Jangul Svart 1.Mars.2016 Del på Facebook Svart 1.Mars.2016 Åndelig føde finnes det bra med på Sørlandet. Ellers må jeg slå et slag for Grimstad. Gjestehavna er selvsagt fin, men like fint er det i skjæregården rett utenfor byen. Her finner dere Hampholmene, Indre Maløy og Ytre Maløy og mange flere. God plass er det også i Grimstadskjæregården, som er kjent for at det er lite hytter. Velkommen skal dere være. Så må dere ta jollene opp Reddalskanalen Det er en fin tur og har dere med barn er det mange fine steder å bade og stupe:) Sitér dette innlegget Link to post
Svensk Svart 1.Mars.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.Mars.2016 Så må dere ta jollene opp Reddalskanalen Det er en fin tur og har dere med barn er det mange fine steder å bade og stupe:) Var ligger detta? Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 1.Mars.2016 Del på Facebook Svart 1.Mars.2016 Reddalskanalen ligger litt vest for Grimstad. Nærmere bestemt Strandfjorden som ligger innenfor Homborsund og Bjørøya Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
littmild Svart 1.Mars.2016 Del på Facebook Svart 1.Mars.2016 Reddalskanalen anbefales! Masse fine badeplasser, men det er jo ferskvann da du kommer også lenger opp enn dette kartet viser, går en liten kanal fra Landvikvannet til Reddalsvannet. Ellers anbefaler jeg jo selvfølgelig hele skjærgården her hjemme i Kragerø, dere bør tilbringe noen netter her Sitér dette innlegget - Anders Hanche Aasmundsen. CEVNI (2017) - D5L (2012) - SRC (2012) - ICC (2010) Medlem: Leisure Owners Association Link to post
finnmarken Svart 1.Mars.2016 Del på Facebook Svart 1.Mars.2016 Så må dere ta jollene opp Reddalskanalen Det er en fin tur og har dere med barn er det mange fine steder å bade og stupe:) Reddalskanalen er fint. Som du sier er det flott å bade og stupe. Varmere vann enn i sjøen også. Vi dro ofte dit for å bade da jeg var guttunge. Dere kan gå opp der med store båter også, men vær forsiktig. Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 1.Mars.2016 Del på Facebook Svart 1.Mars.2016 Her har dere detaljkart over noen få av Godbitene på innsiden av Jomfruland. http://www.stathellebatforening.no/?page_id=493 Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Linea Svart 1.Mars.2016 Del på Facebook Svart 1.Mars.2016 Hvis ikke allerede nevnt er Isefjærfjorden populært når det blåser litt. Der er vannet gjerne litt varmere og ingen maneter. Sitér dette innlegget Link to post
Svensk Svart 1.Mars.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.Mars.2016 Hvis ikke allerede nevnt er Isefjærfjorden populært når det blåser litt. Der er vannet gjerne litt varmere og ingen maneter. Här tränger jag en lite mer geografisk förklaring var detta ligger. Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 1.Mars.2016 Del på Facebook Svart 1.Mars.2016 Hvis du finner blindleia. Den går jo fra Lillesand til Gamle Hellesund. Så finner du Bliksfjorden. Inn fra den er vestre innløp til Isefjær. Innerst inne I fjorden kan det godt hende du får se flere personer uten særlig klesdrakt. Naturistleiren ligger innerst I fjorden. :) Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Jangul Svart 1.Mars.2016 Del på Facebook Svart 1.Mars.2016 Reddalskanalen er fint. Som du sier er det flott å bade og stupe. Varmere vann enn i sjøen også. Vi dro ofte dit for å bade da jeg var guttunge. Dere kan gå opp der med store båter også, men vær forsiktig. Gikk opp med en GP700 en gang I tiden og det gikk greit..... Sitér dette innlegget Link to post
Svensk Svart 1.Mars.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.Mars.2016 Gikk opp med en GP700 en gang I tiden og det gikk greit..... Och vad med en Viknes 1030 ? Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 1.Mars.2016 Del på Facebook Svart 1.Mars.2016 Tror jeg ville tatt jolla først. Tror Viknes blir litt stor. :) Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Lars H. Svart 1.Mars.2016 Del på Facebook Svart 1.Mars.2016 (redigert) Jeg har ikke vært der, men det ligger en video på YouTube. 9 minutter ut i videoen begynner det å bli svært trangt. Redigert 1.Mars.2016 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Jangul Svart 1.Mars.2016 Del på Facebook Svart 1.Mars.2016 Viknes"n blir for stor:) Sitér dette innlegget Link to post
Svensk Svart 1.Mars.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.Mars.2016 Viknes"n blir for stor:) Då får det bli gummijollen för upp där skall jag. Efter att sett filmen från Lars är det ett måste. Sitér dette innlegget Link to post
Uglesett Svart 1.Mars.2016 Del på Facebook Svart 1.Mars.2016 Ta med myggspray... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.