Framtia Startet 1.Mars.2016 Del på Facebook Startet 1.Mars.2016 Da er det 100 dager til årets vakreste eventyr starter. Den første BP-båten er allerede påmeldt ser jeg. Andre som tenker stille i år? Legg merke til at det er en ny klasse for turseilere som ønsker et litt mindre konkurransepreget opplegg. http://www.xn--frdern-pua.com/index.php/nb/ Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
ravddo Svart 1.Mars.2016 Del på Facebook Svart 1.Mars.2016 Ser ut som vi stiller. Jeg har ivertfall fri. Klasse er ikke bestemt enten R33 eller vanlig NorRating klasse. Sitér dette innlegget www.teamzephyr.blogspot.com Link to post
Framtia Svart 1.Mars.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.Mars.2016 Hva er egentlig kriteriet for om man bør velge R-klasse eller norrating? Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
ravddo Svart 1.Mars.2016 Del på Facebook Svart 1.Mars.2016 Tja, det er vel tanken at de som satser litt mere en den jevne klubbseiler skal velge R klasse? For min del synes jeg R-40 og R-36 er flotte klasser da båtene er rimelig like i prestasjon og fart med noen få untak. Jeg vil havne i R-33 og det er bare en samle klasse for resten som ikke passer inn der og er mindre en R-36. Spredningen er stor i dette feltet hvor båtene er på banen. I Nor rating klassene er det mye tettere i rating mellom båtene og man er på samme del av banen å seiler. Jeg må snakke litt med mannskapet da vi vil kun seile til Hollenderboen hvis vi ikke starter R33. Blir nok ikke å melde meg på før i slutten av mai da jobben har vært mye fram og tilbake i år. Sitér dette innlegget www.teamzephyr.blogspot.com Link to post
Framtia Svart 1.Mars.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.Mars.2016 Blir vel norrating på oss i år også. Kunne egentlig tenke meg å stille i shorthanded, men kombinasjonen av sosiale tradisjoner og en litt tøff bane gjør nok at fornuften seirer... Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Popeye70 Svart 1.Mars.2016 Del på Facebook Svart 1.Mars.2016 Jeg er håndballpappa den helgen... :-/ Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Framtia Svart 4.Mars.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Mars.2016 (redigert) Da er Framtia påmeldt... Fant samtidig VGs direktesending fra starten 2015, og ser vi var behørig avbildet der, bare spol frem til 4:54:00 ca, så ser dere en båt med rev i storen som prøve å henge på Saga/Lorentzen. http://www.vgtv.no/#!/video/113718/se-faerderseilasen-minutt-for-minutt Redigert 4.Mars.2016 av Framtia (see edit history) Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
SeilSJT Svart 4.Mars.2016 Del på Facebook Svart 4.Mars.2016 Se der. Denne hadde jeg ikke sett, artig. Vi ligger et par hakk opp i lo. Artig å se båten utenfra med seil. Takk Framtia Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 11.Mars.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Mars.2016 I år trekkes det ut en del premier til båter som er påmeldt innen 20. april. Kunne vært gøy med f.eks en kjendis ombord. EarlyBirds! Meld dere på Færderseilasen innen 20.april og vær med i trekningen av flotte premier! 1. Egen gourmetkokk om bord under seilasen, levert av Matkomfort2. Full pakke, jakke og bukse levert av Helly Hansen3. En seiltaktiker4. En kjendis om bord Påmeldingen finner du her:http://færdern.com/index.php/nb/for-deltagere Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
RSL Svart 11.Mars.2016 Del på Facebook Svart 11.Mars.2016 Så artig :-) Jeg seilte med en IF (176) i 2015 og vi var 1. båt til Dyna Fyr i Ferderseilasen 2015. (Første start) Knallstart kl. 2:13:(og litt) på videoen. Klar ledelse når vi slipper Høya. I år blir det enten en gang til med Caprifol (176), eller så blir det med svAda. Jeg har et par dårlige kompiser som påstår de vil være med, men jeg sier at det forutsetter at de er med å trener på Tirsdagsregattaer i forkant. Forrige ferder med svAda stod jeg til rors i 34 timer og det orker jeg ikke en gang til. Da er jeg heller mannskap på IF som er fantastisk artig. Alle har like båter og alle kjenner hverandre. RSL Sitér dette innlegget NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening Link to post
Popeye70 Svart 11.Mars.2016 Del på Facebook Svart 11.Mars.2016 (redigert) Så artig :-) Jeg seilte med en IF (176) i 2015 og vi var 1. båt til Dyna Fyr i Ferderseilasen 2015. (Første start) Knallstart kl. 2:13:(og litt) på videoen. Klar ledelse når vi slipper Høya. I år blir det enten en gang til med Caprifol (176), eller så blir det med svAda. Jeg har et par dårlige kompiser som påstår de vil være med, men jeg sier at det forutsetter at de er med å trener på Tirsdagsregattaer i forkant. Forrige ferder med svAda stod jeg til rors i 34 timer og det orker jeg ikke en gang til. Da er jeg heller mannskap på IF som er fantastisk artig. Alle har like båter og alle kjenner hverandre. RSL Sidespor: IF-NM arrangeres i seilforeningen til Framtia og meg i år - Hurum Seilforening. Skal 176 delta i år? Jeg vurderer å bidra som hjelpemann for arrangør, kanskje Framtia gjør det samme? Jeg mener jeg har sett 176 på resultstlistene de to årene HSF har arrangert IF-NM tidligere. Seilte du som mannskap da? Redigert 11.Mars.2016 av Popeye70 (see edit history) Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
RSL Svart 11.Mars.2016 Del på Facebook Svart 11.Mars.2016 Jeg har vært med på 2 NM med 176 (Caprifol) og det var en gang på Ytre Vassholmen (dengang Vestfjorden Seilforening) og en på Steilene. Jeg har vært mannskap på en Hanse i Hurum Golden en gang, men jeg har ikke vært med på IF-NM i regi av HSF. Blir jeg med på NM i år, så skal jeg ta kontakt først, så vi kan juge litt sammen c,') RSL Sitér dette innlegget NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening Link to post
Popeye70 Svart 11.Mars.2016 Del på Facebook Svart 11.Mars.2016 Offisielt så juger hverken Framtia eller jeg. Uoffisielt...? Tja... ? Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Nevermind Svart 11.Mars.2016 Del på Facebook Svart 11.Mars.2016 Litt for langt å dra for å delta på Færdern, men hvis jeg i dag skulle valgt en kjendis tror jeg valget ville blitt Petter Baarli :-) Sitér dette innlegget Link to post
RSL Svart 11.Mars.2016 Del på Facebook Svart 11.Mars.2016 Offisielt så juger hverken Framtia eller jeg. Uoffisielt...? Tja... Nåja... å juge om fremtia kan man komme unna med til fremtia blir nåtid.... Så kan man jo heller bare kalle det en spøk når den tiden kommer :-) Sitér dette innlegget NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening Link to post
ravddo Svart 11.Mars.2016 Del på Facebook Svart 11.Mars.2016 Blir spennende å se om noen kommer til å seile iden nye klassen "turglede"? Løpet går direkte fra Oslo til Horten og starttidspunkt velger man selv på fredagen. Sitér dette innlegget www.teamzephyr.blogspot.com Link to post
Framtia Svart 11.Mars.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Mars.2016 Om jeg kunne valgt fra øverste hylle ville det være å seile med HMK... Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Popeye70 Svart 11.Mars.2016 Del på Facebook Svart 11.Mars.2016 (redigert) Blir spennende å se om noen kommer til å seile iden nye klassen "turglede"? Løpet går direkte fra Oslo til Horten og starttidspunkt velger man selv på fredagen. Jeg seilte "Fersk i Færder'n" for tre år siden, så jeg er vel ekskludert fra "Turglede" i år. Det får være måte på å prøve å jukse seg til heder og ære... Og dessuten er jeg håndballpappa den helgen. Elendig planlegging fra min side. Redigert 11.Mars.2016 av Popeye70 (see edit history) Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
SeilSJT Svart 23.Mars.2016 Del på Facebook Svart 23.Mars.2016 Ser ut til at vi har båt og mannskapet begynner å falle på plass. Men må vite ca. starttid for å få logistikken til å gå opp. Startlistene blir omtrent som i fjord. Men disse finner jeg ikke, og ikke husker jeg heller. Er det noen som har de liggende fra i fjord. Ser vi er i samme klasse som "Framtida", husker du når du startet? Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 23.Mars.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Mars.2016 Var det ikke en gang etter kl 15? Sjekk tidligere resultater på hjemmesiden deres, mener det står der. Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Popeye70 Svart 23.Mars.2016 Del på Facebook Svart 23.Mars.2016 Var det ikke en gang etter kl 15? Sjekk tidligere resultater på hjemmesiden deres, mener det står der. Start kl 1650 i fjor, Framtia. :-) Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Horst Svart 2.April.2016 Del på Facebook Svart 2.April.2016 Jeg er førstereis som kaptein til årets Færderseilas. Jeg har et par spørsmål angående sikkerhetskravene: Det står at det kreves: 1. Livbøye med drivanker og lys. Jeg har hesteskobøye, men den er ikke tilstrekkelig skjønner jeg. Hva anbefales dere på forumet her? Kan jeg få kjøpt lys og drivanker som tilpasses eksisterende hesteskobøye? 2. Redningsvest med skrittstropp og lys. Kan det brukes seil- og/eller oppblåsbare vester uten skrittstropp med en "hjemmelaget" skrittstropp? Evt. hva anbefaler dere? Sitér dette innlegget Link to post
Popeye70 Svart 2.April.2016 Del på Facebook Svart 2.April.2016 Jeg er førstereis som kaptein til årets Færderseilas. Jeg har et par spørsmål angående sikkerhetskravene: Det står at det kreves: 1. Livbøye med drivanker og lys. Jeg har hesteskobøye, men den er ikke tilstrekkelig skjønner jeg. Hva anbefales dere på forumet her? Kan jeg få kjøpt lys og drivanker som tilpasses eksisterende hesteskobøye? 2. Redningsvest med skrittstropp og lys. Kan det brukes seil- og/eller oppblåsbare vester uten skrittstropp med en "hjemmelaget" skrittstropp? Evt. hva anbefaler dere? 1. Du får kjøpt løse drivankre og lys som tenner når lampa havner i vann og snur seg. "Alle" båtutstyrsbutikker har det. 2. Jeg vet ikke om det er tillatt med selvmekka skrittstropp eller om de må tilfredsstille en eller annen standard. Du får forøvrig kjøpt løse skrittstropper som kan brukes på flere vester enn den de opprinnelig ble laget til. Jeg kjøpte noen fra Regatta (tror jeg det var), og brukte dem på oppblåsbar vest fra HH uten problemer. Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Lars Martin Svart 3.April.2016 Del på Facebook Svart 3.April.2016 Johoo. Da blir det færdern på meg i år. Skal være kaptein på en båt jeg setter beina i første gang kvelden før start. Med mannskap som aldri har seilt før. Spennende. Har en følelse av at jeg kunne trenge noen lykkeønskninger... ;-) Sitér dette innlegget Ship o'hoi Link to post
Framtia Svart 3.April.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.April.2016 Kult. Lykke til, dere får en flott opplevelse ☺ Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.