TICORA Svart 8.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2016 Sjekk Yr nå, kan bli tidenes raskeste Færder? Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 8.Juni.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2016 ja, blir det sånn blir det gøy. Blir spennende å se hvordan alle passeringene på vei sørover vil forløpe, ser ikke bort fra at enkelte vil komme borti uheldige situasjoner når det blir såpass trykk i spinnakeren.... Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Popeye70 Svart 8.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2016 Jeg får mer og mer lyst til å la eldstedatter reise på håndballcup uten meg, og kaste meg med som mannskap på en eller annen båt. Hadde det ikke vært for at jeg har litt ansvar ifm cupen så tror jeg kanskje at jeg hadde gjort noe sånt... Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Framtia Svart 8.Juni.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2016 bra noen holder samfunnet i gang.... Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Faxen Svart 8.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2016 Du skal vel trene idag, Framtia?? Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
Framtia Svart 8.Juni.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2016 har ikke mannskap, og litt igjen av forberedelser, så jeg tror ikke det. Dessuten er jeg nesten overtrent... Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Popeye70 Svart 8.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2016 har ikke mannskap, og litt igjen av forberedelser, så jeg tror ikke det. Dessuten er jeg nesten overtrent... Overtent, ikke overtrent, vel? Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
andersb Svart 8.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2016 Jeg er allerede sliten etter å ha trent mandag/tirsdag som sjef på winsj.... har før bare seilt med elektriske/hydrauliske noe særlig, så dette var slit ;) Satser på god stemning. Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 9.Juni.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2016 fant ut i går at jeg var overtent, og ikke overtrent ja... Værmeldingen er fortsatt utmerket, men må si jeg ikke stoler helt på at vi kommer til å unngå perioder med vindstille. Nå har det også sin sjarm, men mer moro når man hele tiden har fart i båten. Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
ravddo Svart 12.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2016 Færderseilasen over for i år. Tror de fleste smilte bredt hele veien. Jeg seilte med Framtia, flott båt med et hyggelig mannskap. Utstilt tid på 10 timer 38 minutter. Vi var ca 14 minuter fra klasseseieren. Tok litt tid på lensen til at vi fant oppskriften. Men vi seilte fortere en klassevinner pixeline på kryssen opp fra Færder til Horten. Takk for turen og kan anbefale båt og eier. Tracking: http://raceqs.com/tv-beta/tv.htm#startId=46577&model=default&time=1465596081240&focus=Windstar&rival=Framtia&tab=fleet&view=follow&lat=59.120170&lon=10.546524&tilt=65&range=11408&heading=300 Sitér dette innlegget www.teamzephyr.blogspot.com Link to post
Popeye70 Svart 12.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2016 Færderseilasen over for i år. Tror de fleste smilte bredt hele veien. Jeg seilte med Framtia, flott båt med et hyggelig mannskap. Utstilt tid på 10 timer 38 minutter. Vi var ca 14 minuter fra klasseseieren. Tok litt tid på lensen til at vi fant oppskriften. Men vi seilte fortere en klassevinner pixeline på kryssen opp fra Færder til Horten. Takk for turen og kan anbefale båt og eier. Tracking: http://raceqs.com/tv-beta/tv.htm#startId=46577&model=default&time=1465596081240&focus=Windstar&rival=Framtia&tab=fleet&view=follow&lat=59.120170&lon=10.546524&tilt=65&range=11408&heading=300 Fikk du chiligryte utpå natta? Den er god! ;-) Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Framtia Svart 12.Juni.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2016 (redigert) chillikokeren hadde angst etter fjorårets kryss ut Drøbaksundet og var lykkelig for at det var andre som stilte som mannskap i år. Uansett hadde vi ikke tid til å spise. Som Ravddo skriver var det en fantastisk flott seilas. Og aldri har båten hatt hvassere mannskap, noe som gjorde at vi bet godt fra oss. Utrolig jevnt, vi endte på 9.de plass, men vill vært på pallen om vi hadde seilt 6,5 minutter raskere. Kryssen tilbake gjennom Bolærne var magisk, vi dro tvers igjennom uten et eneste slag. Nå gleder vi oss til neste år :-) Redigert 12.Juni.2016 av Framtia (see edit history) Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Mulligan Svart 13.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 13.Juni.2016 Færder'n kanskje til Tønsberg. http://www.tb.no/seiling/tonsberg/horten/kns-antyder-flytting-av-farder-mal-fra-horten-til-tonsberg/s/5-76-309920 Sitér dette innlegget Link to post
pacuare Svart 13.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 13.Juni.2016 Finnes det noen gode artikler om årets fæerderseilas? Seilas har noen videolinker. Men savner noen reportasjer. Resultatlisten er jo alltids verd å bruke tid på. Var noen overraskelser i enkelte klasser, men veldig mye gjengangere i toppen. Mange tette resultatlister som Fremtida skriver. Kan fort seile 10 min raskere med god trening, i mange klasser er 10 minutter skillet mellom en middels plassering til en god. Blir spektakulært når de raskeste starter sist, R45+ startet omtrent sist og var omtrent først før Son. Ref trening over, de som var samkjørte tjente en del i navigeringen mellom alle de andre båtene når det var trangt. Båtene blir også stadig raskere, de raskeste for 10 år siden var nå definitivt ikke raskest lenger. Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 13.Juni.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Juni.2016 Det er veldig mye å lære ved å se på trackingen for de ulike klassene: http://raceqs.com/regattas/faerder-race Tror det kan være spennende å prøve Tønsberg for å vri litt på opplegget. Forhåpentligvis kan det snu trenden med avtakende deltakerantall. Når det er sagt, var det bra med båter i år også. Glemte å ta bilde, men det synet vi hadde bak oss når vi nærmet oss Gullholmen og fjorden bak oss var full av spinnakere glemmer man ikke. Det eneste jeg savnet var selve soloppgangen, som nå bli opplevd i havn, og ikke ute på fjorden. Kanskje de også skulle legge inn et passeringspunkt på østsiden av fjorden slik at det blir litt nye baner også? Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Mulligan Svart 13.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 13.Juni.2016 Kanskje de også skulle legge inn et passeringspunkt på østsiden av fjorden slik at det blir litt nye baner også? Da tror jeg de fått et apoplektisk anfall på Horten VTS. Det er bekreftet. Horten er ikke lenger mål for Færdern. Det blir Tønsberg. Og det skjønner jeg ikke bæret av. Tønsberg ligger langt fra sjøen. De kunne likegjerne valgt Røros. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.