Lars Martin Svart 3.April.2016 Del på Facebook Svart 3.April.2016 Hehe. Det får vi. Litt synd at det blir tur-klassen da. Får prøve å vinne den da ;-) Sitér dette innlegget Ship o'hoi Link to post
Hulda Svart 3.April.2016 Del på Facebook Svart 3.April.2016 Tur Glede kunne vært noe for Hulda. Det eneste jeg mangler er drivanker på hesteskobøyene. Så hadde Tur Glede gått fra Son til Horten, hadde det absolutt vært en greie. Jeg er et elendig konkurransemenneske. Har seilt Færder'n to ganger. Bare stress og oppe hele natta. Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 19.April.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.April.2016 Da er 100 påmeldinger passert. Frist i morgen 20/4 for å være med trekningen av lokkepremier for tidlig påmelding. Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Framtia Svart 24.Mai.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Mai.2016 400 påmeldte i Færdern regattaklasser, og 70 i Færdern turglede nå, to dager før fristen går ut. Kan vi håpe på 600-700 båter da tro? Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Horst Svart 24.Mai.2016 Del på Facebook Svart 24.Mai.2016 Jeg har meldt meg på i NOR-rating Cruiser, men klarer ikke å finne ut når starten går. Noen som vet? Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 24.Mai.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Mai.2016 (redigert) De vil sette opp klassene nå etter påmeldingsfristen, og da kommer også info om starttider. Så altså umulig å få vite det nå, annet enn det generelle med at startene skal gå på ettermiddagen, dvs tidligere enn det som var vanlig før 2015. Og at de raskeste skal starte sist. Redigert 24.Mai.2016 av Framtia (see edit history) Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
ravddo Svart 24.Mai.2016 Del på Facebook Svart 24.Mai.2016 Jeg er ikke klar med mannskapslisten enda. Håper det går i orden, ingen jolleseiling for ungene den helgen. Ellers er det mulig jeg stiller som mannskap en eller annen båt. Men ikke turklasse. Sitér dette innlegget www.teamzephyr.blogspot.com Link to post
Framtia Svart 27.Mai.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Mai.2016 da er den ordinære fristen utløpt, og status ble 519 båter i regattaen + 86 i turglede. Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Gunnar Svart 27.Mai.2016 Del på Facebook Svart 27.Mai.2016 Noen som har nøyaktig posisjon på startlinja, slik den pleier å være? Sitér dette innlegget Link to post
ravddo Svart 27.Mai.2016 Del på Facebook Svart 27.Mai.2016 da er den ordinære fristen utløpt, og status ble 519 båter i regattaen + 86 i turglede. Fristen for ordinær påmeldingsavgift er vel utvidet til søndag. Normalt kommer det mange båter etter ordinær påmeldingsfrist. Skal bli artig å se hvor mange det blir. Sitér dette innlegget www.teamzephyr.blogspot.com Link to post
Horst Svart 30.Mai.2016 Del på Facebook Svart 30.Mai.2016 Fortsatt ingen starttidspunkt så vidt jeg ser..... Sitér dette innlegget Link to post
RSL Svart 30.Mai.2016 Del på Facebook Svart 30.Mai.2016 Jeg stiller som mannskap i IF-klassen i år også, så jeg satser på at vi skal starte først og være tidlig i Horten :) Klassen Tur/glede gjør vel at Horten er full av folk i full gang med helgefylla innen vi kommer inn denne gangen, men det kan jo være kos det også :-) RSL Sitér dette innlegget NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening Link to post
pacuare Svart 31.Mai.2016 Del på Facebook Svart 31.Mai.2016 Jeg stiller som mannskap i IF-klassen i år også, så jeg satser på at vi skal starte først og være tidlig i Horten :) Klassen Tur/glede gjør vel at Horten er full av folk i full gang med helgefylla innen vi kommer inn denne gangen, men det kan jo være kos det også :-) Det å komme først til Horten synes jeg alltid har vært viktig. Litt synd hvis det blir folk som ikke har "seilt" ferdern, tur/glede som nå kommer først. Å komme inn i havna uten andre båter der er stas. Men må innrømme at resutlatene på seilingen er vesentlig bedre enn på festen. Inn og levere egenmelding, og dra rett videre, så skikkelig festbrems. Jeg skulle helst sett at de klarte å få tilpasse startene slik at første båt rundt Mefjord, holenderbåen og færder kommer samtidig. Hvorfor de sørger for at IF kommer først forstår jeg ikke. Dessverre mangler jeg morivasjon til å seile færdern, stor sosial happening. Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 31.Mai.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 31.Mai.2016 Har alltid vært mye båt i Horten når vi har vært fremme :-). Nå som de minste båtene starter først blir det flere som skal i mål samtidig. Jeg er spent på vindforholdene, det er ikke bare moro når det blir gennakerskjæring med båter på alle kanter. Var nære nok forbi Drøbak i fjor, og da seilte vi kryss forbi der. Begynner å krible her nå. Båten er godt forberedt, og mannskapet nesten klart. Har fått med meg en virkelig ekspert, så vi får se om det kan løfte resultatet. Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Faxen Svart 31.Mai.2016 Del på Facebook Svart 31.Mai.2016 Lykke til på turen, Framtia. Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
Framtia Svart 31.Mai.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 31.Mai.2016 Takk Faxen :-) Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
TICORA Svart 1.Juni.2016 Del på Facebook Svart 1.Juni.2016 Som ferske seilere har vi meldt oss på i partyklaasen TurGlede. Blir første regatta i egen båt og vi tar det som læring. Ser mange seriøse er kritiske til klassen og detber jo litt trist. Ellers så gleder vi oss stort og pugger vikepliktsreglene. Vårt mål er å ha det gøy og lære mye:-). Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 1.Juni.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.Juni.2016 (redigert) Høres ut som et godt mål. Og jeg tror det er veldig få som ikke bifaller den nye klassen. Kanskje stiller dere i vanlig klasse neste år, når dere ser at dette uansett er en lek. Redigert 1.Juni.2016 av Framtia (see edit history) Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Framtia Svart 3.Juni.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Juni.2016 Værvarsel en uke før start (det blir selvfølgelig ikke slik, men det er lov å drømme...) Oscarsborg: Færder fyr: Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Framtia Svart 4.Juni.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Juni.2016 Starttider: https://www.sailracesystem.no/regatta?regatta=2143&resultat=1 Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Gunnar Svart 5.Juni.2016 Del på Facebook Svart 5.Juni.2016 Bane H, fra Hollenderboen til mål er beskrevet i programmet: Båtene runder Hollænderboen Lykt om styrbord. . Deretter vest av Bastøy , nord av utlagt grønn bøye utenfor Slagentangen (59°20’1.2”N 10°31’31.8”E)og vest av utlagt bøye ca. 200 m øst av moloen ved Åsgårdstrand. Deretter til mål.. Deretter til mål. Distanse fra start Oslo: ca:65,0 n.mil. Her er det da noe som ikke stemmer? Man kan ikke holde seg nord for Slagentangen når man vitterlig kommer sydfra? Sitér dette innlegget Link to post
JSM Svart 5.Juni.2016 Del på Facebook Svart 5.Juni.2016 Joda, bare sørg for å ha utlagt grønn bøye på babord så går det helt fint. Bøya ligger litt nord for slangentangen. Sitér dette innlegget Link to post
Herman Svart 6.Juni.2016 Del på Facebook Svart 6.Juni.2016 Værvarsel en uke før start (det blir selvfølgelig ikke slik, men det er lov å drømme...) Helt riktig. Slik ser det ut i dag Oscarsborg: Færder: Det er jo litt hyggeligere. Selv om det kan bli mye leven med skjærende båter og en og annen broachj og kineser er det bedre enn å krysse hele veien. Sitér dette innlegget All I ask is a tall ship and a star to steer her by Link to post
Horst Svart 6.Juni.2016 Del på Facebook Svart 6.Juni.2016 Noen som vet hvor jeg får kjøpt flagg til akterstaget? Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 6.Juni.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Juni.2016 De fleste båtutstyrsbutikkene selger signalflagg. Like lurt å kjøpe et komplett sett først som sist. Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.