RSL Svart 3.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2016 Jeg har brukt 100Gb fra Banzai i halvannet år nå og er superfornøyd. De er på Telia-nettet og det er litt artig å se at de på mobilt bredbånd nå ikke har de samme abbonentene. Jeg vet ikke hvordan det er med binding hos Telia, men hos Banzai kan man justere opp og ned som man vil mellom abbonementene fra mnd til mnd og parkere abbonementet om man vil. Ut fra nettisdene til de respektive ser det nå slik ut: Banzai 5Gb - 169,- - 40Mbit/s Telia 7Gb - 199,- - 10Mbit/s Banzai 10Gb - 259,- - 40Mbit/s Telia 15Gb - 299,- - 20Mbit/s Banzai 20Gb - 329,- - 40Mbit/s Telia 30Gb - 399,- - 30Mbit/s Telia 50Gb - 499,- - 60Mbit/s Banzai 100Gb - 549,- - 40Mbit/s Telia 100Gb - 599,- - 60Mbit/s Telia 200Gb - 799,- - 60Mbit/s Banzai har ikke "Rome like home" enda, men om man ikke skal til utlandet med skuta og om Telia ikke har binding, så skulle det være fritt frem å velge akkurat den datamengden som passer en selv. Egentlig litt tvilsom om jeg gidder å bytte simkort frem og tilbake eller ha to Routere, men det er jo greit å få frem at Banzai er et alternativ. RSL Sitér dette innlegget NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening Link to post
Salt Svart 3.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2016 Det blir god kapasitet igjen til oss som bruker ice.net, skjønner jeg. For øvrig har jo Telenor (som vi bruker) kvitta seg med roaming-priser i EU/EØS også. Sitér dette innlegget Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
RSL Svart 3.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2016 Ok.. La oss ta med Telehors priser også... Banzai 5Gb - 169,- - 40Mbit/s Telenor 5Gb - 199,- - 10Mbit/s Telia 7Gb - 199,- - 10Mbit/s Banzai 10Gb - 259,- - 40Mbit/s Telenor 10Gb - 299,- - 20Mbit/s Telia 15Gb - 299,- - 20Mbit/s Telenor 20Gb - 499,- - 40Mbit/s Banzai 20Gb - 329,- - 40Mbit/s Telia 30Gb - 399,- - 30Mbit/s Telenor 50Gb - 699,- - 50Mbit/s Telia 50Gb - 499,- - 60Mbit/s Telenor 80Gb - 899,- - 300Mbit/s Banzai 100Gb - 549,- - 40Mbit/s Telia 100Gb - 599,- - 60Mbit/s Telia 200Gb - 799,- - 60Mbit/s RSL Sitér dette innlegget NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening Link to post
176-671 Svart 3.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2016 Jeg la opp en skjermdump fra nettfart.no tidligere i tråden. Ref. Telia 7 GB. Det ser ikke ut som om de har implementert hastighetsbegrensning på 10 Mbit/sek. Sitér dette innlegget Any ship can be a minesweeper. Once. Husk lytteplikten på kanal 16 og å holde god avstand til båt som viser "signalflagg A" ! Link to post
RSL Svart 3.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2016 uansett, så er 10 Mbit/sek mer enn bra nok til det aller meste, så jeg bryr meg lite om hastigheten så lenge den er stabil og uten masse pakketap. RSL Sitér dette innlegget NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening Link to post
Guest Avmønstret# Svart 4.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2016 Har hatt mobilabo med 10 Mbit/sek de siste 3 månedene. Kan ikke påstå at jeg på noen som helst måte har merket noe som helst. Streamer ganske mye både musikk og film osv. Men har da enda ikke delt den til mange brukere samtidig. Og grunnen er at behovet har forsvunnet, alle har egne telefoner og nettbrett med egen datakvote, eller så sprer de selv fra sin egen telefon til sin dings uten sim... Så i praksis ser jeg at behovet for en slags felles wifisone i båten og på hytta egentlig har falt bort. Kona og ungene ordner seg selv (frem til de har svidd av egen datakvote ;-)). Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 4.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2016 For øvrig har jo Telenor (som vi bruker) kvitta seg med roaming-priser i EU/EØS også. Ja, er vel teknisk sett korrekt, men det har sin pris i form av at man må kjøpe et nokså dyrt abonnement. Spørsmålet er vel heller hva som vil skje med prisene fra og med 15. juni neste år når roamingcharges i virkeligheten blir fjernet/forbudt i EU/EØS? I dag bruker jeg Onecall med 1GB inkludert og kjøpet til ved behov, en løsning som man vel ikke kan få (enda?) hvis tanken er bruk utenfor landets grenser? Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Gunga Din Svart 4.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2016 uansett, så er 10 Mbit/sek mer enn bra nok til det aller meste, så jeg bryr meg lite om hastigheten så lenge den er stabil og uten masse pakketap. RSL Har hatt mobilabo med 10 Mbit/sek de siste 3 månedene. Kan ikke påstå at jeg på noen som helst måte har merket noe som helst. Streamer ganske mye både musikk og film osv. streamer også en hel del film o det funker utmerket på Icenet-450Mhz lurer litt på hvorfor man trenger så mye høyere hastighet......?? jeg seiler og er fullt fornøyd med 7 knop også...så det kanskje er svaret Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Hulda Svart 4.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2016 Det du trenger er en omregningstabell mellom Mhz og Knop...:-) Sitér dette innlegget Link to post
Tropic1 Svart 30.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2016 Ligger i lysekil og det begynner å tære på datakvoten gjennom telia(100gb) Fikk tilsendt passord til homrun som jeg koblet meg opp med direkte fra wifi på pc til homerun(ikke via 4g ruteren) Telia har enda ikke klart å svare meg helt på om dette er kostnadsffritt eller ikke. Noen som har testet dette ? Vil helst ikke bli ruinert:) Den automatiske omkoblingen fra 4g til homerun funker ikke så bra, antagelig fordi jeg ikke har den antennen som skal kobles til boksen ? Dårlig dekning.. Sitér dette innlegget Link to post
Tropic1 Svart 30.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2016 Ingen som vet noe om dette? Sitér dette innlegget Link to post
Popeye70 Svart 30.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2016 Brukeren "Lars H" har testet, og fikk brukt Homerun på sin bredbåndsruter fra Telia. Det skal være gratis - (minst) to brukere har bekreftet dette. Du må nok ha de eksterne antennene på boksen din, så du får inn Homerun sine WiFi-signaler. Husk at WiFi-signalene ikke går så langt, så ekstern antenne vil hjelpe. Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Lars H. Svart 30.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2016 Det med at en må ha eksterne antenner, stemmer ikke. Det er ikke WiFi antenner, men antenner for å koble seg opp mot en basestasjon. WiFi antennene er inne i boksen. Så en fri plassering av boksen for at den skal finne Homerun (der det finnes), er viktig. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Tropic1 Svart 30.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2016 (redigert) Ok. Takk har fått. Får det til nå, gjennom boksen. Veldig var på signalet mot homerun, men det funker:)Skulle gjerne ha koblet meg til direkte fra wifi på lapttop til homrun. Har fått tilsendt kode, men telia klarer enda ikke gi meg noe klart svar på om dette er inkl. eller ikke. Redigert 30.Juni.2016 av Tropic1 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 30.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2016 (redigert) Når det står Telia WiFi i displayet på boksen, brukes det ikke av den kvoten du abonnerer på. Det har jeg sjekket på "Min side" etter heftig bruk av opplegget. Og dette går via 4G routeren min. Jeg logger meg på den, og så bruker jeg koden fra Telia. Redigert 30.Juni.2016 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Popeye70 Svart 30.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2016 Og dette går via 4G routeren min. Jeg logger meg på den, og så bruker jeg koden fra Telia. Apropos kode - er det én universell kode, eller får man en personlig kode? Jeg har en 4G+ bredbåndsruter selv, og kunne godt tenke meg å gjøre den klar for svenskekysten hvis vi ender der i år. Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Lars H. Svart 30.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2016 Den koden er så kryptisk at den er nok personlig sammen med det lange (14 siffer) brukernummeret ditt. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
176-671 Svart 5.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2016 Heisann. Ligger nå på Brattholmen ved N. Sandøy, utmerket hastighet på Telia-nettet (4G). Så denne annonsen her om dagen - kanskje dette er noe å satse på? Sitér dette innlegget Any ship can be a minesweeper. Once. Husk lytteplikten på kanal 16 og å holde god avstand til båt som viser "signalflagg A" ! Link to post
Flid Svart 5.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2016 (redigert) De nyeste ruterne fra Telia skal ha to antenner. Jeg testet den nederste antennen på bildet, dårlig resultat med bare en antenne. Redigert 5.Juli.2016 av Flid (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.