Jump to content

Ny tråd om Båt firma i Bergen jeg ikke stoler på

catano

Recommended Posts

Når jeg går til et bilverksted for å få pris på en konkret jobb på min bil så lager bilverkstedet en kalkyle på sin PC og printer ut et pristilbud til meg.

Hvorfor er det da så vanskelig for båtmotor verksted å gjøre det samme. I tilleg kan de legge inn et felt/tekst med forutsetninger for gitt pris.

Dette bør være et godt utgangspunkt for at firma og kunde skal få et godt samarbeid for fremtiden.

Husk også på at en misfornøyd kunde kan ødlegge for 100 nye kunder....

En oppfordringing alle firmaer her inne til å få til en god løsning på alle reklamasjoner.

Dude: ang digresjonen din. Synes du prispolitikken til de som leide ut minigraveren var OK? I så fall kåres du til årets drømmekunde, uavhengig av bransje

prispolitikken til utleiebyrået er selvsagt helt innafor. spør man om pris

på den minste maskina de har, får man den, og velger man å bruke en større

maskin betaler man hva den koster. skulle bare mangle..

Men at jeg skal være drømmekunde er nok så langt fra sannheten som vi kommer :-) 

Ikke tar jeg meg råd til, eller har lyst å betale en månedslønn for at et verksted skal jobbe

en halv uke for meg, så jeg gjør alt sjøl :-) Det ville gått rett vest om alle var som meg..

Du er nok ikke alene om det Dude. De fleste av oss som har vanlige jobber og normale lønninger ser vel litt på hvor mye vi må jobbe for å betale en regning som blir fakturert etter en dags jobb. Men det finnes jo de som bare ringer etter et firma uansett hva de skal ha gjort. Ikke vanskelig å forstå at de ikke har gravd grøfter for penga sine i enkelte tilfeller...

Bruker dette firmaet til service på min Yanmarmotor.

Fått god service og også erfart at de ordnet opp på en særdeles god måte når de var uheldige med en service på motor.

Men forstår frusterasjonen til begge parter vedr. pris.

Tror det er skjeldent med fastpris i båtbransjen noe jeg også kan forstå da selv like båter ofte er helt ulikt utrustet som igjen gir forskjellige utfordringer mht tilkomt o.l.

Håper dette ordner seg på en måte som begge parter kan leve med.

Jeg er litt rar.Men det gjør ingenting.Fordi jeg er lykkelig!

Når jeg går til et bilverksted for å få pris på en konkret jobb på min bil så lager bilverkstedet en kalkyle på sin PC og printer ut et pristilbud til meg.

Min yngste sønn hadde sin Toyota på EU-kontroll i går og fikk beskjed om skifte av klosser/skiver på forhjul til den nette pris av 4500 kroner, men ikke noe skriftlig. Dette var på merkeverkstedet i Sogndal.

Generell kommentar; En muntlig avtale, eller prisoverslag, er like bindende om den er gitt muntlig, men bevisproblematikken blir jo en litt annen enn om man har det på papiret. Så i den aktuelle saken her kan det å ha rett trolig ikke resultere i å få rett uten bruk av advokat i dyre domme og da er det et stort spørsmål om det er så lurt.

Jeg slutter ikke å forundres over hvor ofte noen "her og der" kommer i en slik situasjon selv om viktigheten av skriftlig avtale gjentas igjen og igjen og igjen.......!

Redigert av Mouche (see edit history)

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...