Akora Startet 3.Mars.2016 Del på Facebook Startet 3.Mars.2016 Heisann Har søkt litt men lurer på om noen har tips til en alarm som tar både kullos og gass (propan) tar den også røyk er det jo bare et pluss Jeg vil helst ha en batteridreven, virker tungvint med de som må ha 12 eller 230v tilgjengelig. Sitér dette innlegget Link to post
Hakkannen Svart 3.Mars.2016 Del på Facebook Svart 3.Mars.2016 Trodde de fleste gassalarmene trenger 12V/220V? Når det gjelder CO-alarmer finnes en del på markedet. Det som var avgjørende for mitt valg var at alarmen skal være mest mulig idiotsikker. Som for eksempel har enkelte alarmer varsling for når "sensoren" begynner å bli oppbrukt, noe som kan være greit så man kan få den skiftet ut før den ikke virker lengre. Andre ting er gradert varsling, altså at den reagerer konsentrasjon over en viss grenseverdi over gitt tid, så litt CO over en halvtime slår ut, mens farligere konsentrasjon slår ut etter kortere tid (enkelte slår bare ut når farligste grenseverdi oppnås over kort tid). Og 9V batteri så klart. Den jeg har kjøpte jeg på Clas Ohlson, men den er ikke i salg lengre, ligner på denne. Har sett nyere typer med display så man kan lese av CO-konsentrasjonen til en hver tid, noe som gjerne kan være kjekt. Sitér dette innlegget Link to post
alidal Svart 3.Mars.2016 Del på Facebook Svart 3.Mars.2016 Her er en kombi, men den går ikke på batteri.... Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 3.Mars.2016 Del på Facebook Svart 3.Mars.2016 (redigert) Hvor skal de Her er en kombi, men den går ikke på batteri.... Hvordan skal den monteres Høyt eller lavt? propan er tung og CO lett, det går ikke i hop uten to detektorer. Kjøp to http://www.gasservice.no/default.asp?k=69&id=96&aid=222 her er en som er på sporet NX-1 inneholder en bredspekteret gassensor som reagerer både på CO gass og propan/butan. Som propangass alarm skal den monteres max. 20 - 30 cm over gulvflaten. Som CO alarm skal den monteres ca. 20 - 30 cm fra takflaten (min. 150 cm fra gulv). Skal NX-1 detektere begge gasser må 2 stk. installeres. Redigert 3.Mars.2016 av roger-jo (see edit history) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.