LFLO Startet 4.Mars.2016 Del på Facebook Startet 4.Mars.2016 Hei, Er det noen som kjenner til driftstemperatur på turbo til tamd 41? Kan denne lakkes med Volvo penta lakk? Mvh Lars Sitér dette innlegget Link to post
MR Swe Svart 4.Mars.2016 Del på Facebook Svart 4.Mars.2016 funderer på det samme... har litt ytrust på min... kan jeg bare skarpe det bort mens turbon sitter på motorn eller er det bare plokke bort den og skrape og lakke? Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 4.Mars.2016 Del på Facebook Svart 4.Mars.2016 Er vannkjøling på eksossiden på disse turboene. Er jo også lakke originalt ifra volvo, så det går helt fint. Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
MR Swe Svart 4.Mars.2016 Del på Facebook Svart 4.Mars.2016 men må jeg plokke bort turbon? Sitér dette innlegget Link to post
Jori Svart 4.Mars.2016 Del på Facebook Svart 4.Mars.2016 men må jeg plokke bort turbon? Nei, men det avhenger av hvor godt du maskerer ellers. Ikke hyggelig med grønne prikker ellers i motorrommet. For lakkeringens del kan turboen bare sitte på, så slipper du bytte pakninger også. Sitér dette innlegget Link to post
FrodeB Svart 4.Mars.2016 Del på Facebook Svart 4.Mars.2016 Jeg har lakkert hele motoren med Lady oljebasert veggmaling. Inkludert eksosmanifold og turbo. Gått 100 timer etter det. Er fortsatt like fint. Sitér dette innlegget Link to post
LFLO Svart 5.Mars.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Mars.2016 Hei. Fikk beskjed fra Volvo at turboen på 41 serien kan males med Volvos motor lakk. Sitér dette innlegget Link to post
Windy37GM Svart 5.Mars.2016 Del på Facebook Svart 5.Mars.2016 (redigert) Begge i forrige båt er lakket med VP lakk :-) det var like fint etter 50 timer motordrift... Det var fra dette fantastiske innlegget skrevet av meg :--) https://baatplassen.no/i/topic/101513-how-to-bytte-turbo-på-volvo-penta-kad32-og-kad4x/ Redigert 5.Mars.2016 av Windy37GM (see edit history) Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.