Landcrab Svart 2.April.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.April.2016 Takker. Forrige motor fikk lekkasje ved oljefilteret uten at det gikk noe alarmer, så motoren skjærte seg vel tipper jeg. Sitér dette innlegget Link to post
Dykker Svart 2.April.2016 Link til dette innlegget Svart 2.April.2016 Gratulerer med kjempeflott båt! Scand Baltic er utrolig gode båter, både sjøegenskaper, og ikke minst, plassutnyttelse. Dette er en båt dere blir kjempefornøyd med. Hadde en Scand Baltic 2004 HT med Yanmar 290 som vi solgte sist høst, utrolig god båt. Hvis vi skal gå ned i størrelse igjen på båt i fremtiden, vil vi gå for en Baltic. Sitér dette innlegget Link to post
Whiskey Svart 2.April.2016 Link til dette innlegget Svart 2.April.2016 Gratulerer med ny båt! Startet vårpussen på vår Baltic i går ☺ Sitér dette innlegget Baltic-pappa Link to post
Gabi Svart 2.April.2016 Link til dette innlegget Svart 2.April.2016 Gratulerer med flott og svært praktisk båt! Håper du kan melde ifra utover sesongen om båt og motor svarer til forventningene?. Spennende å høre om Nanni mototen din, har sett litt på reklamen om den og den ser bra ut! Ha en fin båtsommer! Sitér dette innlegget Link to post
Frissy Svart 2.April.2016 Link til dette innlegget Svart 2.April.2016 Gratulerer med flott båt. Nanni er bra saker. Sitér dette innlegget Link to post
Dykker Svart 3.April.2016 Link til dette innlegget Svart 3.April.2016 Det er bare å skru den ut. Skal du ha en ordentlig sjekk, er det jo den nede bak på styrbord side som må sjekkes. Jeg har ikke klart å skifte den, og jeg har prøvd. Ellers må jeg si at Baltic er en utrolig praktisk båt. Noen snakker om at det er mye klatring, og det er nok riktig, men hva så? Båten er praktisk og har plass til det meste. Vi er veldig fornøyde. For å skifte anoden på bakplata til varmeveksleren sb side Yanmar290; Løsne ene slangen (muligens ikke nødvendig) til veksleren, løsne stålbåndet som holder veksleren (sjekk at sporene i underkant på båndene flukter igjen ved sammensetning) og vri veksleren litt ut. Da er det lett å skifte anoden. Anoden som sitter på toppen av veksleren er lett å skifte. Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 3.April.2016 Link til dette innlegget Svart 3.April.2016 Gratulere med flott familiebåt. Nanni Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Victora III Svart 3.April.2016 Link til dette innlegget Svart 3.April.2016 Gratulerer med fin båt. Vi var i samme situasjon og la vekt på mange av de samme momentene når vi handlet for halvannet år siden. Vi vurderte Baltic, men endte opp med en Agder 880. Konsekvensene var et vi fikk omtrent helt ny båt for samme pris som en 5-6 år gammel Baltic ville kostet. Alle som har hatt båt noen år vet at etter 4-5 år begynner det å bli en del ting. Vår vurdeing var heller litt ned i størrelse, og garantier og problemfritt båthold. Agderen er heller ikke mye mindre. Om ikke 3 kabiner er et must, er uteplass og salong omtrent like stor i en Agder 880. Agderen har mange av samme fordelene som Balticen med fast aksling, aktercabin, romslig uteplass og salong, For 800.000,- fikk vi halvannet år gammel båt som var gått 35 timer med alt utstyr. I tillegg fikk vi noe Balticen IKKE har, nemlig direkte utgang til en romslig badeplattform. Ikke forstår jeg at ikke Baltic-folk blir lei av å krabbe over aktercabinen for å komme til en knøttliten badeplattform. Badeplattformen er båtens veranda og svært viktig spør du meg :) Agder 880 med D3 190 har en toppfart på 27 knop og marsjer fint på 23-24. Vi er kjempefornøyd og hsr aldri forstått hvorfor det er så fryktelig mange flere Bslticer en Agder 8000/880. Sitér dette innlegget Link to post
Stian69 Svart 3.April.2016 Link til dette innlegget Svart 3.April.2016 Agder er 30 cm smalere enn Baltic. Dette merket vi godt når vi valgte Baltic. Både i sjøen og plassmessig. Sitér dette innlegget Link to post
Victora III Svart 3.April.2016 Link til dette innlegget Svart 3.April.2016 ..mer sjø å flytte på og mer hekksjø, ja Mye bredere dollbord på Balticen. Mener vi målte innvendig bredde til å være 15 cm forskjell. Men smaken er som baken Sitér dette innlegget Link to post
Scand Baltic Svart 3.April.2016 Link til dette innlegget Svart 3.April.2016 Hva er poenget med å "rakke" ned på Balticen, Victoria? Virker som trådstarter har fått båten de har drømt om. Og det bør absolutt ikke " begynne å skje ting" etter 4-5 år. Det er fortsatt å anse som relativt nytt i båtverden. Sitér dette innlegget Link to post
Whiskey Svart 3.April.2016 Link til dette innlegget Svart 3.April.2016 Agder 880/8000 er fin den, så på to stk før vi endte opp med Balticen vi har nå. Er en god del mer plass i en Baltic. Den er godt over en meter lengre også i tillegg til bredden. Smaken er som baken ☺ men med tre unger var god plass viktigere enn luke til balkongen og noen år nyere båt for oss (skulle helst hatt ny Baltic eller kanskje den nye Marexen, men da må vi selge boligen) Inter 9000, Marex 280 er og gode alternativ. Men fortsatt er Baltic romsligst. Og fortsatt gratulerer så mye med ny båt! Sitér dette innlegget Baltic-pappa Link to post
Victora III Svart 4.April.2016 Link til dette innlegget Svart 4.April.2016 Ingen nedrakking på Balticen, nei - kun saklige argumenter for et alternativ. Jeg startet med å gratulere med ny båt og at jeg selv også har vurdert Balticen. Poenget er at ingenting er "riktig' båt - folk vektlegger ulike ting. Jeg mener at Agder 880 som ligger 500.000-600.000,- under i ny pris har mye av de samme kvalitetene (+noen ekstra etter mitt syn) men med litt mindre plass. Er tre kabiner viktig, så velg Balticen - hvis ikke synes jeg Agderen er totalt sett et bedre kjøp i forhold til pris og båt for pengene. Og jo, etter min sjunde båt vet jeg av erfaring at du må regne med at kostnadene og reparasjonene kommer når en båt blir 5-6 år gammel og eldre. Nytt er nytt og ting går tross alt i sjøvann :) Sitér dette innlegget Link to post
Inter 9000 Svart 4.April.2016 Link til dette innlegget Svart 4.April.2016 Vi har hatt inter 9000. Skal aldri ha båt uten port bak. Det er bare kjempe greit. Kan rygge inn i gjestehavner. Det er verre med balticen. Sitér dette innlegget Mvh Richard Gleder meg til våren..... Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.