Jump to content

Bavaria 30/31 Cruiser, plass i aktercabinen

tomeriks

Recommended Posts

Vi vurderer å kjøpe en Bavaria 30 Cruiser. Er 2 barn (5&9) og 2 voksne.

Noen her som har erfaring med hvor stor køya i aktercabinen er?? Ser for oss at det er enklere å "splitte" barna i køya i forpiggen.

Vi er klar over at båten er i minste laget, men for å komme innenfor alle bankens krav til alder/egenkapital blir det slik :-)

På forhånd takk for svar!

Hei!

Vi har i noen år hatt henholdsvis Bavaria 30 C og 33 C (2006). Vi voksne har alltid sovet i akterlugaren og funnet plassen ok. Det er liten forskjell i størrelsen på disse to. Man må i alle fall finne seg i å "krype til køys". Vi er begge (Admiral og skipper) i størrelse "medium". Jeg tror konfliktnivået hos avkommet vil bli minst i forpiggen, siden begge har lik plass for utfoldelse og svært god plass.

Mvh Bambus

ser hva du skriver i første innlegg, men uansett...: Det å ha tre lugarer når man har to barn, det er gull verdt. Det er nemlig slik at barna etterhvert ikke alltid er like enkle å få med på tur. Med hver sin lugar kan man da be med seg en kompis. Så jeg ville vurdert å heller kjøpe en litt eldre båt for å kunne strekke lengden til 34-35 fot, innenfor samme prisgrense. Det har ihvertfall reddet mange helgeturer for meg at vi har hatt plass til gjester.

Framtia på AIS

Seiling - den dyreste måten å reise gratis....

Enig med Framtia. Separate lugarer for kidsa er gull verdt. Det er ikke SÅ lenge eldstemann vil sove med den teite lillebroren/-søsteren. Våre barn (5 og 9) har begge hatt med overnattingsgjester, og det gjør det mer moro for barna. Pluss at med hvert sitt rom kan de separeres hvis det blir gnisninger.

Jeg ville sjekket hvor mye mer man må gi for å få 3 lugarer. Som Framtia sier kan dere gå litt lenger bakover i tid og heller få en litt eldre båt.

Så lenge båten er godt vedlikeholdt betyr det lite om den er 15 eller 25 år gammel. Den er i vedlikeholdsfasen uansett, og man må ha et årlig budsjett til dette.

SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL

• 2 uker senere...

Takk for svar, folkens!

I utgangspunktet skulle vi kjøpe en Benetau 39, med 3 lugarer til nesten dobbelt så mange båtpenger som en Bavaria 30 eller 33 koster. Det hadde vært det ideele, men vi har valgt å prioritere litt annerledes (utleiehus).

Derfor må vi låne til båt, og banken sier maks 20 år når båten er ferdig nedbetalt, og med begrenset egenkapitial begrenser båtkjøpet seg til 450´-550´. Dvs vi må låne til en litt mindre, nyere båt. 

Da må vi kunne leve med litt mindre plass et par år..

• 3 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...