Genevieve1969 Startet 8.Mars.2016 Del på Facebook Startet 8.Mars.2016 (redigert) Hei! Jeg har to x 1350 liter drivstofftanker. Den ene har vært i bruk hele tiden og trenger foreløpig ikke rengjøring. Den andre er full men jeg har mistanke om at det er mye kondensvann da forrige eier ikke var klar over at den var full. Har kjøpt tusenliters ifc-tank for å tappe over og sjekke drivstoff samt å rengjøre tanken. Er det sannsynlig at jeg kan drenere vekk vann og fylle drivstoff tilbake eller bør jeg se bort i fra dette. I så fall bestiller jeg like godt en bil for å tappe tanken. Ønsker info/tips om hvordan dette bør gjøres og med evt.hvilke kjemikalier jeg oppnår det beste resultatet med. Ronny Redigert 8.Mars.2016 av Genevieve1969 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
båt 45 Svart 8.Mars.2016 Del på Facebook Svart 8.Mars.2016 ikkenoe problem å drenere vekk vannet men bør nok stå to tre dager og skille seg først Sitér dette innlegget Link to post
Genevieve1969 Svart 10.Mars.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Mars.2016 Takk! Hva er det beste å rengjøre tankene med . Finnes det noe som f. Eks fordamper og tar sll dritt samtidig som det ikke skader glassfiber. F. Eks aceton? Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 10.Mars.2016 Del på Facebook Svart 10.Mars.2016 Aceton et effektiv til rengjøring ad det meste, også en å vaske bort flekker på en glassfiberbåt, men obs!!, aceton kan ødelegge glassfiber og gelcoat dersom den får virke lenge.Jeg la en bit glassfiber med gelcoat i aceton, og resultatet var at jeg ikke kunne se noen endring i selve gelcoaten etter 1 dag,men etter nesten 2 dager så det slik ut. Selve glassfiberen ble "svampet" etter vel 10 timer. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Genevieve1969 Svart 10.Mars.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Mars.2016 Tenker å helle noen liter i tanken og la det virke litt for så å spyle og deretter la det fordampe. Et det en ok ide eller helt bak mål? Sitér dette innlegget Link to post
Ask Svart 11.Mars.2016 Del på Facebook Svart 11.Mars.2016 Hei Dersom du veit at tank ein er ok, er vel det lettaste å pumpa dieselen frå tank to over i tank ein? Sjølvsagt gjennom eit filter med vassutskiljar. Når tank to er nesten tom, kan du opna tanken og vaska den på vanleg måte. Ask Sitér dette innlegget Link to post
Genevieve1969 Svart 11.Mars.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Mars.2016 Hei Dersom du veit at tank ein er ok, er vel det lettaste å pumpa dieselen frå tank to over i tank ein? Sjølvsagt gjennom eit filter med vassutskiljar. Når tank to er nesten tom, kan du opna tanken og vaska den på vanleg måte. Ask hei! Det var opprinnelig det jeg tenkte.Må bare finne ut hvor mye vann det evt.er i tanken først. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.