Jump to content

Tømming og rengjøring av drivstofftanker

Genevieve1969

Recommended Posts

Hei!

Jeg har to x 1350 liter drivstofftanker.

Den ene har vært i bruk hele tiden og trenger foreløpig ikke rengjøring.

Den andre er full men jeg har mistanke om at det er mye kondensvann da forrige eier ikke var klar over at den var full.

Har kjøpt tusenliters ifc-tank for å tappe over og sjekke drivstoff samt å rengjøre tanken.

Er det sannsynlig  at jeg kan drenere vekk vann og fylle drivstoff tilbake eller bør jeg se bort i fra dette.

I så fall bestiller jeg like godt en bil for å tappe tanken.

Ønsker info/tips om hvordan dette bør gjøres og med evt.hvilke kjemikalier jeg oppnår det beste resultatet med.

Ronny

Redigert av Genevieve1969 (see edit history)

Aceton et effektiv til rengjøring ad det meste, også en å vaske bort flekker på en glassfiberbåt,

men obs!!, aceton kan ødelegge glassfiber og gelcoat dersom den får virke lenge.

Jeg la en bit glassfiber med gelcoat i aceton, og resultatet var at jeg ikke kunne se noen endring i selve gelcoaten etter 1 dag,
men etter nesten 2 dager så det slik ut. Selve glassfiberen ble "svampet" etter vel 10 timer.

bilde

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Hei

Dersom du veit at tank ein er ok, er vel det lettaste å pumpa dieselen frå tank to over i tank ein?

Sjølvsagt gjennom eit filter med vassutskiljar.

Når tank to er nesten tom, kan du opna tanken og vaska den på vanleg måte.

Ask

hei!

Det var opprinnelig det jeg tenkte.Må bare finne ut hvor mye vann det evt.er i tanken først.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...