Jump to content

Sjøen for alle/sjøen ikke for alle?


Lars H.

Recommended Posts

I dagens utgave av Romerikes Blad fant jeg et innlegg av en av avisens journalister med noen betraktinger om dette.

 

Klikk på bildet for hele artikkelen.
 
bilde

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Får ikke opp artikkelen..,

 

Forsøk igjen, teksten er kun som en vanlig jpg-fil. Her direktelink: http://trudelutt.com/forum/sjoenforalle_2.jpg

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Nok en fullstendig meningsløs leder fra RB. Det er mange messer jeg ikke skal på, rett og slett fordi jeg har ikke noen interesse av dem. Jeg skjønner ikke hva hun egentlig vil fortelle med den lederen. Men RB er RB, og den holder jeg meg unna selv om jeg bor i området.

 

Men som Marwin er inne på; det er grunner til at man kanskje kan kritiserer båtmessa. For eksempel et vannvittig fokus på "må ha" dyrt utstyr, og joller til halvannen formue. Når det er sagt, så er det jo forståelig nok en salgsmesse. Men åpenhet for at man kanskje ikke trenger så mye for å kose seg kunne gjort seg enkelte steder; enkelt båtliv kan være vel så givende som et veldig et.

Link to post
Share on other sites

Nok en fullstendig meningsløs leder fra RB.

 

Bare en liten oppklaring, dette er ikke lederen i RB. Lederen tar for seg litt mer alvorlige ting. I dag er det Krisesenteret på Romerike det settes lys på.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Linken i innlegg 1 virker Lars.

Fin artikkel sikkert mange som kjenner seg i gjen.

 

Husker en artikkel en gang  på 70-80 tallet i et båtblad.

Der skulle en familie som lurte på å kjøpe båt, campe på kjøkkenet en uke under kjøkkenbordet,

var de venner etter en uke  så kunne de kjøpe båt.

Kokekyndig maskinist kjent på kysten.

Link to post
Share on other sites

Artig artikkel. Det var jo ikke kritikk av båtmessen, selv om man kunne få inntrykk av det fra overskriften.

 

Vi kjøpte vår første båt i fjor. Vi så det som et billig testprosjekt for å se om båtlivet var noe for oss. Konklusjonen vår var "JA!!", men familien som vi kjøpte båten av hadde konkludert med "NEI".  :giggle:

Link to post
Share on other sites

Morsom lesning. Jeg jar trasket mye tindt på messa. Over 20.000 skritt. Jeg må si at jeg storkoser meg her oppe. Jeg leter ikke etter det negative. Ting som ikke fenger meg går jeg fett forbi og øyet treffer fort på noe snnet som er av interesse. Mellom høydepunktene treffer jeg båtfolk dom vil slå av en prat noe som for meg beriker dagen. Nå slenger jeg meg på jakka og tusler over fra hotellet til messehallen.

Vi sees?


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Artikkelen var vel grei nok. Damen blir sjøsyk av å se en skjev plogfure, og da kan vel selv Vorma bli en belastning. Underholdende.

 

Hulda sveiser potter i stedet for å gå på utstilling. Har kjøpt det jeg skal kjøpe. Regner med at de ikke selger billige sveisepinner der oppe.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...