tcic1 Startet 10.Mars.2016 Link til dette innlegget Startet 10.Mars.2016 Hei , kan jeg bruke et ZF 10 til denne motoren. Jeg har en Fevik 715 med hydraulisk vribart propell anlegg. Motor går opp til ca 3300 - 3500 og fart i dag er 10-11 knop på full fart. Marsfart er 7 knop da går den fint. Ratio på den jeg har i dag er jeg usikker på. Betyr ratio på girkassen mye ? Det kan jeg lite om. Mch tcic Sitér dette innlegget Link to post
krone Svart 11.Mars.2016 Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2016 Hester og dreiemoment er avgjørende for om du kan bruke dette giret. Og bruk da selvfølgelig. Men regner med at det er ferie og fritid bruk? Sitér dette innlegget Link to post
Torsen67 Svart 11.Mars.2016 Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2016 (redigert) Ratio betyr vel utveksling? Blir det feil så kommer du vel feil ut mtp propellen. Du kan jo risikere å få høyt turtall og lav fart. Blir det omvendt så kan du kanskje kompensere med den vridbare propellen. Redigert 11.Mars.2016 av Torsen67 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
tcic1 Svart 27.Mars.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Mars.2016 Takk for tilbakemeldinger - det ble en tur ned til KGK og fikk god veiledning og anbefalinger på den gamle girkassa. Etter mange ti år og overhaling som ville kostet mer enn det smakte fikk jeg supert påsketilbud på ny kasse jeg ikke kunne si nei til . Da er et problem løst for flere år fremover god vår til alle. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.