Jump to content

Bra plass å ta båtførerprøven

Bent M

Recommended Posts

Hos oss gikk fruen på 4 kurskvelder, prepping 1 kveld hjemme og tok den. Besto fint.  Leste konsentrert i boka.

Jeg er rimelig glad i båt og vann og har vært det hele livet. Preppet i 15 min ( noe kompassgreier) og tok den.  Noe muggen steming i huset når jeg slo fruen :-)

Vi tok begge eksamen på en loal trafikkskole.  Petters trafikkskole i Tønsberg

Redigert av Windy37GM (see edit history)

Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom.

Da jeg tok båtførerprøven, leste jeg boka hjemme noen kvelder. Tok så eksamen på Sjøen for Alle på en stand for en del år tilbake. Fikk svar på PC'en da jeg var ferdig med besvarelsen. Vil tro å ta kurs ikke er nødvendig for de fleste.

Men med VHF (SRC), da jeg tok det, var det mange rare spørsmål. Blanding med syrevekt i gram, prosent osv på batteri og andre ting som overhodet ikke hadde noe sammenheng med praktisk VHF fikk vi spørsmål om. Mange av oss klagde blandt annet på dette og andre spørsmål som var i eksamen. Tror disse tingene nå er utelatt.

Tok også VHF som privatist, leste boka, og tok prøven i Oslo hos Telenor Maritim.

Enig med siste taler. Utlært er en når en er 6 fot under. Da er ikke kapasiteten til å ta imot der lengre;-)

Egentlig er det vel ikke et krav for meg (siden jeg er født før 79), men greit å ha det teoretiske i bunnen. Tenker egentlig å bruke pengene på en instruktør til å vise meg båtkjøringa i praksis.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...