Bent M Startet 11.Mars.2016 Del på Facebook Startet 11.Mars.2016 Hei Trenger å ta prøven. Som småbarnspappa hadde det vært fint med mest mulig egenstudie (er ikke mye tid i kalender til å dra på kurs alene). Noen som vet en bra skole eller ett godt opplegg? Sitér dette innlegget Link to post
Knappern Svart 11.Mars.2016 Del på Facebook Svart 11.Mars.2016 Finnes mange intensivkurs på nett. Bestått garanti og kun en dag. Bare å Google litt. Tror dem kostet 2350,- og er snart i Østfold-Akershus mener jeg. Sitér dette innlegget Skibsplast 14, Huwa 26, Bayliner Ciera 265, Sunseeker Camargue 44 Link to post
Knappern Svart 11.Mars.2016 Del på Facebook Svart 11.Mars.2016 Her er en av dem http://www.wavekompetanse.no Sitér dette innlegget Skibsplast 14, Huwa 26, Bayliner Ciera 265, Sunseeker Camargue 44 Link to post
Bent M Svart 11.Mars.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Mars.2016 Takk. Skal sjekke det ut. Sitér dette innlegget Link to post
Elisa79 Svart 11.Mars.2016 Del på Facebook Svart 11.Mars.2016 Du kan lese på egenhånd, for så å melde deg opp for å ta prøven hos en trafikkskole i nærheten av deg. (Da trenger du kun å sette av tid til gjennomføringen av prøven) Slik ble det gjort her i huset :) Sitér dette innlegget Link to post
Windy37GM Svart 11.Mars.2016 Del på Facebook Svart 11.Mars.2016 (redigert) Hos oss gikk fruen på 4 kurskvelder, prepping 1 kveld hjemme og tok den. Besto fint. Leste konsentrert i boka. Jeg er rimelig glad i båt og vann og har vært det hele livet. Preppet i 15 min ( noe kompassgreier) og tok den. Noe muggen steming i huset når jeg slo fruen :-) Vi tok begge eksamen på en loal trafikkskole. Petters trafikkskole i Tønsberg Redigert 11.Mars.2016 av Windy37GM (see edit history) Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
Fyrlykten Svart 11.Mars.2016 Del på Facebook Svart 11.Mars.2016 (redigert) Jeg tok båtførerprøven og VHF kurset på Bavian nautic og det var helt topp, kjempeflink instruktør og bra opplegg http://www.baviannautic.no/ Redigert 11.Mars.2016 av Fyrlykten (see edit history) Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Dykker Svart 11.Mars.2016 Del på Facebook Svart 11.Mars.2016 Da jeg tok båtførerprøven, leste jeg boka hjemme noen kvelder. Tok så eksamen på Sjøen for Alle på en stand for en del år tilbake. Fikk svar på PC'en da jeg var ferdig med besvarelsen. Vil tro å ta kurs ikke er nødvendig for de fleste. Men med VHF (SRC), da jeg tok det, var det mange rare spørsmål. Blanding med syrevekt i gram, prosent osv på batteri og andre ting som overhodet ikke hadde noe sammenheng med praktisk VHF fikk vi spørsmål om. Mange av oss klagde blandt annet på dette og andre spørsmål som var i eksamen. Tror disse tingene nå er utelatt. Tok også VHF som privatist, leste boka, og tok prøven i Oslo hos Telenor Maritim. Sitér dette innlegget Link to post
Nidelv 1874 Svart 11.Mars.2016 Del på Facebook Svart 11.Mars.2016 Lån lærebøker på biblioteket og test deg på Internett, når du føler at det sitter kan du melde deg opp til prøve, da slipper du billigst unna og kan ta det hjemme og du har tid! Sitér dette innlegget Link to post
Bent M Svart 11.Mars.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Mars.2016 Suverent. Kom meg gjennom 5 år på NTH så burde bære overkommelig dette og ;-) Sitér dette innlegget Link to post
Mr_TH Svart 11.Mars.2016 Del på Facebook Svart 11.Mars.2016 Kona tok lynkurs med Wavekompetanse en søndag med ei venninde nå for noen helger siden. Ho kom hjem ett kjempe smil, 15 tettskrevne ark og bestått med 1 feil!Virket som en flink instruktør som de fikk. Prøven blir tatt ved slutten av kurset Sitér dette innlegget Link to post
RSL Svart 11.Mars.2016 Del på Facebook Svart 11.Mars.2016 her er en annen aktør. https://www.blowmaritime.no/ RSL Sitér dette innlegget NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening Link to post
Mr_TH Svart 12.Mars.2016 Del på Facebook Svart 12.Mars.2016 Uansett hvilket kurs man tar eller ikke tar før en eksamen, så er man ikke utlært! Sitér dette innlegget Link to post
Bent M Svart 12.Mars.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Mars.2016 Enig med siste taler. Utlært er en når en er 6 fot under. Da er ikke kapasiteten til å ta imot der lengre;-) Egentlig er det vel ikke et krav for meg (siden jeg er født før 79), men greit å ha det teoretiske i bunnen. Tenker egentlig å bruke pengene på en instruktør til å vise meg båtkjøringa i praksis. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.