Genevieve1969 Startet 12.Mars.2016 Link til dette innlegget Startet 12.Mars.2016 Hei! Et det noen som vet om noen som har peiling på kompressordrevne vindusviskere? Jeg har lyst til å prøve å reparere før jeg evt.bytter de ut. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 12.Mars.2016 Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2016 Kompressordrevne vindusviskere har jeg aldri hørt om. Dette må du forklare nærmere for oss uinnvidde. Går de på trykkluft? Sitér dette innlegget Link to post
Genevieve1969 Svart 12.Mars.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2016 (redigert) Ja. Det sitter en kompressor som fører trykkluft til viskerne. De slåes av og på med en ventil Redigert 12.Mars.2016 av Genevieve1969 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Ballard Svart 12.Mars.2016 Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2016 Hva er fordelen med dette da ? Sitér dette innlegget Link to post
Dinamo Svart 12.Mars.2016 Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2016 Eg syns å huska noko slikt i busser for ca 50 år siden, dengang fans ogso viskermotorer som gjekk på vakuum frå motorens innsug. Det eg veit er at dei som gjekk på vakuum var eit sorgens kapitel, men dei som gjekk med trykkluft veit eg ikkje. Sitér dette innlegget Link to post
Genevieve1969 Svart 13.Mars.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2016 Antageligvis er viskerne et sorgens kapittel men det er orginalt og noe av poenget er nettopp det. Genevieve er fra 1969 og jeg prøver nå å bevare så mye som mulig selv om det er et par åpenbare ting som byttes ut. Har allerede vært i kontakt med Rodin for nytt viskersystem. Sitér dette innlegget Link to post
Baracuda Svart 13.Mars.2016 Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2016 Hadde luftpussere på lastebilene på den tiden. Fungerte greit men pusserne gikk litt ujevnt alt etter mengden regn på ruten, var litt vanskelige å justere inn hastigheten også. Det var ett lite hjul som en vrei på for å slippe inn luft til viskerne, viskermotoren støyet også en del når luft gikk inn og ut. Hvis det var på båttypen du har på den tiden og du vil ha skuten i original stand så er pusserne ett must etter min mening. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 13.Mars.2016 Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2016 Jeg har også hatt vacuumviskere på bil. Stoppet hver gang jeg ga gass. Utfodringen med slike systemer er internlekkasjer og tørrgang. Altså smøring av trykkluften. Sitér dette innlegget Link to post
Genevieve1969 Svart 13.Mars.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2016 Takk for svar alle sammen. Har lekkasje på en viskerdyse eller slange. Er dysa gåen kan den repareres i usa for 7-800 kroner. Men jeg kommer nok til å bytte de. Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 13.Mars.2016 Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2016 Hva er fordelen med dette da ? Den umiddelbare fordelen med pneumatiske og hydrauliske motorer er at de ikke kan overbelastes og brenne som en elektromotor. Den får en viss kraft i forhold til tilført luftmengde og trykk, og dersom det ikke er nok stopper den bare. ... men pusserne gikk litt ujevnt alt etter mengden regn på ruten, var litt vanskelige å justere inn hastigheten også. Det var ett lite hjul som en vrei på for å slippe inn luft til viskerne, For å justere hastigheten på en pneumatisk motor bør man sette på en strupeventil på returlufta. Struper man tilførsellufta blir den mer var på motstand. Vanlig konstruksjonsfeil. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Dinamo Svart 13.Mars.2016 Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2016 Hva er fordelen med dette da ? Hvis ikkje husken min er heilt på bærtur, fekk sjølv dei store kjøretøya som hadde digre frontruter elektriske vinduspussere tidlig i 70 åra. Dette hadde då sammenheng med at der kom noko nytt som heite vekselstrømsdynamo, den gav so mykje lading at det var slutt på at bilen hadde knapt med strøm. Magne Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.