Jump to content

Hjelp til innstillinger Garmin 188C


black

Recommended Posts

Har ikke brukt kartplotter tidligere. På deler av den første turen fungerte det veldig bra med ut - og innzoomingen av bildet ,men ikke etter at jeg hadde forsøkt meg litt på å teste ut diverse knapper.

 

Nå går jeg rett fra et 1. bilde med masse detaljer på til et som nesten ikke inneholder noen ting da jeg vel må ha skrudd av diverse sjikt.

 

Det er sikkert bare en bagatell,men det koster mye tid å lese i manualen for å finne ut av dette.

 

Håper at noen erfarne brukere kan gi meg et tips her.

Link to post
Share on other sites

Kan nesten si deg med en gang at du bør lese mye i manualen for å få full utnyttelse av din fine plotter, det kan være flere årsaker til at ting forsvinner.

-Du kan være utenfor kartet du har lastet inn

-Du kan ha slått av kart, da vil det se forskjellig ut ved forskjellige zoom nivåer

 

Du kan lese litt i denne linken My Webpage

 

Her finner du sikkert noe nyttig. Så får du heller spesifisere problemet litt mere, og komme tilbake med mere informasjon, så kanskje vi kan hjelpe mere.

Link to post
Share on other sites

Svart (redigert)

Så bra. Takk for dette så langt Kristian.

 

Jeg har allerede brukt en del tid for å sette meg inn i manualen. Den virker ikke helt lett tilgjengelig sånn med en gang,men vil konsentrere meg først om det mest grunnleggende. Oppsett og zoom funksjonene er nok det mest vesentlige å få beherske til å begynne med.

 

Vårt hovedområde å operere i blir på strekningen Kristiansand - Mandal.

Redigert av black (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Har ikke denne en simulator funksjon og? Da kan du jobbe med den i havnen og få innblikk i hvilke muligheter som finnes i plotteren.

Ellers er det ikke dumt å ta med deg en som har vært borti plottere før, trenger ikke samme som du har, da de er ganske så like når det kommer til stykke.

Viktig å få stilt inn de grunnleggende dataene før bruk. Fart i knop, avtand i nm, etc, etc..

Brukermanualene har blitt mye mindre nå i de siste årene, dette burde hjelpe godt....

Link to post
Share on other sites

Det står beskrevet noe i manualen om simulatorfunksjon som er verdt å prøve ja.

 

Manualen er på ca 100 sider med tildels svært liten skrift, spesielt på kopier av skjermbildene.

Det ligger imidlertid en engelskspråklig versjon på nettet med forstørrelsesfunksjon hos produsenten.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...