Jump to content

Pris på 22 fot Selfa snekke/sjark ???


ok67

Recommended Posts

Svigerfar har gitt meg i oppdrag å selge sjarken sin da den er lite i bruk.

Bilde

 

Båten er en Selfa snekke/sjark fra ca 1970.

Den har en SABB 2G med vribart propellanlegg

Hydraulisk styring med 2 styrepos.

Kraftblokk

Fiskehjul

Ekolodd Humminbird 150sx

Pyro ovn

Messan

Selvlensende dekk.

 

Hva kan vi forvente å få for den?

(Mest mulig håper jeg, da han har lovet med prosenter av salget :lol::lol: )

 

Han tenker også å selge en liten Pioner 235, hva kan være forventet pris på den?

Link to post
Share on other sites

Jeg kan nok ikke hjelpe med pris, til det er denne type båt for ukjent for meg, men tenkte jeg bare skulle nevne at for meg virker det som at kraftblokken gjerne blir solgt utenom båten, da denne i seg selv drar opp prisen vesentlig.

 

Den andre kommentaren min er at nå kommer vel Walter_S til å begynne å sikle og legge frem et fornuftig prisforslag, ser for meg at denne båten bortimot må være optimal for ham istedet for de to han nå har :wink:

Link to post
Share on other sites

Perlen har, som vanlig er, helt rett i sine antagelser. :yesnod: Jada, sikkle-sikkle,sikk............ :lol: Lekker sak dette her.

 

Noe sånnt kunne jeg godt tenkt meg - en solid motor, Sabb 2G m. ferskvannskjøling. Selvlensende dekk, kraftblokk, ekkolodd, hydraulisk styring, mesan og PYRO-OVN!!! :rolleyes: Nesten som Julaften, dette her. Man drømmer og ønsker seg, men når det kommer til stykke så er det alltid "bare myke pakker" under treet. :cryin:

 

Synd det er så forbaska langt fra Hvaler til Rakvåg, ok67! - Ellers hadde jeg sitti i bilen alt!

 

Umulig å si pris, uten å ha sett båten, og ikke minst motorens stand. Et råtips? 65 - 80.000,- avhengig av stand på saker og ting?

 

Men, jeg kan komme med et annet forslag, ok67 :wink: Jeg sjøsetter "FLUKT" ---> Grimsøy 26' - Thaule båtbyggeri 1973 - 88.000,-

Bilde

- og seiler avgårde vest- / nordover.

 

Så tar du, ok67 - svigerfars sjark, og seiler sørover. Vi møtes omtrendt midtveis, bytter båt og snur hjemover igjen, hver med sin nye båt! kanskje svigerfar drømmer om en nyoppusset snekke?!

 

Kha du sei? :lol:

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post
Share on other sites

Slike små plastsjarker er veldig populære ser det ut til, og ligger generelt en hel del høyere i pris enn tilsvarende snekker. Etter det jeg har sett av priser på denslags, så ville jeg gjette på rundt 100-120.000,- for denne båten. Ta deg en runde på Finn, og se hva slike sjarker går for. Tror uansett at dette burde være en lettsolgt båt. Mange hobbyfiskere som drømmer om noe slikt...

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Er ganske enig med Walter_S 65-80 båtpenger sier han inkludert alt utstyr...

Dette er en liten og gammel båt, alder og timer på motor og utstyr står det ikke noe om så jeg antar at motor også innehar en alder på 35 år... Jeg modererer anslaget og sier max 65 båtpenger for alt...

Båten har sin faste plass i hagen.......

Link to post
Share on other sites

Slike små plastsjarker er veldig populære ser det ut til, og ligger generelt en hel del høyere i pris enn tilsvarende snekker.

 

- ..... så ville jeg gjette på rundt 100-120.000,- for denne båten.

Forsåvidt enig i ditt resonnement, index, at plastsjarker er meget populære hos hobbyfiskere - men inget tre vokser inn i himmelen - selv i båtskogen!!!

 

For 100-120.000,- får du tak i en fin 24-25-foter med tilsvarende (standard-)motor. Ikke glem at Selfa'en bare er 22' og båten er fra 1970 !

 

:wink: Dessuten har du nettopp ødelagt "en mulig god handel" for meg......! :lol:

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post
Share on other sites

Forsåvidt enig i ditt resonnement, index, at plastsjarker er meget populære hos hobbyfiskere - men inget tre vokser inn i himmelen - selv i båtskogen!!!

 

For 100-120.000,- får du tak i en fin 24-25-foter med tilsvarende (standard-)motor. Ikke glem at Selfa'en bare er 22' og båten er fra 1970 !

 

:wink:  Dessuten har du nettopp ødelagt "en mulig god handel" for meg......!  :lol:

<{POST_SNAPBACK}>

:lol:

 

Tror nok ikke svigers er interesert i noe båtbytte. Han har en 15fot åpen båt som han bruker til fiske, og så lenge han fisker rett utenfor stuedøra så holder det.

 

Over 100' tror jeg nok er helt urealistisk, jeg får tenke litt på det en dag eller to før jeg legger den ut på Finn.

Link to post
Share on other sites

Tipper at båten,med forbehold om at tilstand forøvrig er god,ligger mellom 80- og 100'.

Vridbart anlegg, hydr. spill,pyro-ovn og selvlensende dekk,gjør at man ikke uten videre kan sammenligne med snekker av samme størrelse.

Dette er forøvrig mer en kombi-båt enn sjark etter mine begreper,all den tid det er et rimelig stort overbygg som opptar mer plass av skroget enn det som er tilfellet på en normal sjark i denne størrelse.

Tipper også den blir solgt nordover, passelig pekaillbåt!!

 

Anvendelig og fin var den også!

Link to post
Share on other sites

For 100-120.000,- får du tak i en fin 24-25-foter med tilsvarende (standard-)motor. Ikke glem at Selfa'en bare er 22' og båten er fra 1970 !

 

:wink:  Dessuten har du nettopp ødelagt "en mulig god handel" for meg......!  :lol:

<{POST_SNAPBACK}>

Mulig jeg tok litt hardt i her, men vridbar propell, kraftblokk og selvlensende dekk er gull verdt for den som er over gjennomsnittet interessert i fiske. Og betales deretter.. Jeg har ikke noen erfaring med hva slike båter faktisk går for, men prisforlangende på de få som blir lagt ut for salg ligger i alle fall veldig høyt. Så jeg tror ikke at opp mot 100' er urealistisk.. Men det er jo markedet som bestemmer da. Bruk noen dager på Finn, Autodb m.m. og sammenlign priser, så finner du nok et nivå som er realistisk å legge seg på. Hvis du får veldig god respons så har du nok bomma litt, og satt for lav pris. Men sånn er livet.. Min båt ble solgt etter 1,5 time på Finn, så jeg bomma kanskje litt på den...

 

Må få presisere at dette kun er ukvalifisert sysning fra min side :crazy: .

 

Walter: Håper ikke jeg har ødelagt for mye for deg, det formelig lyste jo WALTER av denne båten da.. :wink:

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...