Victora III Posted May 28, 2005 Share Posted May 28, 2005 (edited) Har montert festene til snap daviterne på badeplattformen og skal nå feste gummipaddene på gummijolla. For at jolla skal kunne ligge festet i daviterne når den ligger på vannet må gummipaddene plasseres oppå fenderlista på jolla. Flaten som paddene skal festes på blir med andre ord ikke plane. Noen som har prøvd dette og fått godt feste? Et alternativ er å skjære bort litt av det på fenderlisa som stikker ut. Gode tips? Et spørsmål til; Hvilken vinkel har dere på jolla når den er vippet opp? Ser at det er vanskelig å kunne legge jolla mer bakover en en 110 -120 grader. Støttet opp med et støttestag har jeg god plass til å gå på badeplattformen, men vil jolla stå støtt uten å lene seg direkte på båten?? Edited May 28, 2005 by Swande (see edit history) Quote Link to post
Blue_Dragon Posted July 11, 2005 Share Posted July 11, 2005 Har du bilde av snap davidene dine? Quote Link to post
Victora III Posted July 15, 2005 Author Share Posted July 15, 2005 Her er et bilde som viser hvordan daviterne er festet. Hos meg var det relativt enkelt å feste brakettene rett på badeplattformen uten noen form for utbygging slik en del andre må på Nor Star 290. Det skyldes at på min Express-variant kommer ikke jolla i konflikt med ankeret. Det er viktig å måle nøyaktig slik at jolla blir liggende på vannet når den er festet i daviterene. Da fungerer de også som "fortøyning" når jolla vippes ned. Der paddene er festet på jolla har jeg kuttet av fenderlista slik at jeg skulle få jevnest mulig underlag for limingen. Vær også nøye med å følge bruksanvisningen for liming. Har du først fått feste, får du de aldri av igjen Quote Link to post
Recommended Posts