Jump to content

Snap daviter - liming på fenderlist?


Victora III

Recommended Posts

Har montert festene til snap daviterne på badeplattformen og skal nå feste gummipaddene på gummijolla. For at jolla skal kunne ligge festet i daviterne når den ligger på vannet må gummipaddene plasseres oppå fenderlista på jolla. Flaten som paddene skal festes på blir med andre ord ikke plane. Noen som har prøvd dette og fått godt feste? Et alternativ er å skjære bort litt av det på fenderlisa som stikker ut. Gode tips?

 

Et spørsmål til; Hvilken vinkel har dere på jolla når den er vippet opp? Ser at det er vanskelig å kunne legge jolla mer bakover en en 110 -120 grader. Støttet opp med et støttestag har jeg god plass til å gå på badeplattformen, men vil jolla stå støtt uten å lene seg direkte på båten??

Redigert av Swande (see edit history)
Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

Her er et bilde som viser hvordan daviterne er festet.

 

Bilde

Hos meg var det relativt enkelt å feste brakettene rett på badeplattformen uten noen form for utbygging slik en del andre må på Nor Star 290. Det skyldes at på min Express-variant kommer ikke jolla i konflikt med ankeret. Det er viktig å måle nøyaktig slik at jolla blir liggende på vannet når den er festet i daviterene. Da fungerer de også som "fortøyning" når jolla vippes ned. Der paddene er festet på jolla har jeg kuttet av fenderlista slik at jeg skulle få jevnest mulig underlag for limingen. Vær også nøye med å følge bruksanvisningen for liming. Har du først fått feste, får du de aldri av igjen :lol:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...