furhan Startet 16.Mars.2016 Del på Facebook Startet 16.Mars.2016 Jeg har en eldre Baltic hvor jeg byttet ut den manuelle pumpen med en elektrisk. Vurderer å sette inn igjen den manuelle som et tillegg til den elektriske (da har man noe i reserve m den elektriske skulle ryke eller gå tett. Spørsmålet er da om jeg bare kan sette på et Y stykke på begge sider av den elektriske og kople på slange om manuell pumpe der? Sitér dette innlegget Hans Petter Link to post
Husbåt Svart 16.Mars.2016 Del på Facebook Svart 16.Mars.2016 Hei ja du kan legge inn eit Y stykke men jeg hadde montert på en kuleventil på slangen etter Y kuplingen mellom pumpe og Y kuplingen Sitér dette innlegget Link to post
furhan Svart 16.Mars.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Mars.2016 Jeg har jo en kuleventil på skroggjennomføringen. Den blir felles for begge pumpene da. Mener du jeg bør ha en til et sted underveis? Sitér dette innlegget Hans Petter Link to post
tilplan Svart 16.Mars.2016 Del på Facebook Svart 16.Mars.2016 På nyere Baltic er det egen skroggjennomføring for hver av pumpene, men jeg ser ikke noen grunn for at det ikke skal fungere godt med din skisserte løsning også. Det måtte i så fall være med feil på en av pumpene slik at dritten kom i retur gjennom den pumpen som ikke er i bruk. En y-ventil i stedet for et y-stykke kunne hindret det, men om sannsynligheten er så stor for at du får bruk for det er en annen sak. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.