Steini Svart 22.Mars.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Mars.2016 (redigert) Marwin: ja da er noko slikt eg tenker på. Kan gjerne bruke natta på lading. Joerg: victron bmv-702 står for batteri monitor. Ser eg gløymte eit batteri. Har also 5 stk 95ah på forbrukbanken Redigert 22.Mars.2016 av Steini (see edit history) Sitér dette innlegget -Steini https://baatplassen.no/i/topic/128201-midgard-på-tur/ Link to post
Joerg Becker Svart 22.Mars.2016 Link til dette innlegget Svart 22.Mars.2016 (redigert) Jeg ser ikke at du har nevnt BMV-monitoren før, men så bra. Da har du en av de beste som finnes på markedet.Ang. konvertere.Det finnes mye forskjellig som kan brukes for å få strøm på et batteri.Det begynner med transformatorer (som følger inngående spenninger), går videre med stabiliserte DC-DC konvertere (leverer stabilisert utgangsspenning), og slutter med flertrinns-ladere/strømforsyninger som også finnes med forskjellige inn- og ut-spenninger.Og alt sammen finnes i forskjellige effektklasses begynnende med få mA og opp til 3-sifret Ampere som i tillegg kan parallellkobles. Så er det kanskje best hvis man ikke bare forteller hva man evt. kan bruke (og får tak i), men også hvordan dette virker i praksis. Da først kan man diskutere dette ved behov, slik at den interesserte også får all informasjon. Jørg Redigert 22.Mars.2016 av Joerg Becker (see edit history) Sitér dette innlegget => Husk: Sier du ikke noe, da sier du "Ja". => Leser Du også på Båtplassens MARKED ? => Link til egne nettsider Sterling Power, Balmar, Victron, egen FAQ (tips feilsøking mm), osv. Link to post
Joerg Becker Svart 22.Mars.2016 Link til dette innlegget Svart 22.Mars.2016 (redigert) Og stor takk også til , det ble registrert. Jørg Redigert 22.Mars.2016 av Joerg Becker (see edit history) Sitér dette innlegget => Husk: Sier du ikke noe, da sier du "Ja". => Leser Du også på Båtplassens MARKED ? => Link til egne nettsider Sterling Power, Balmar, Victron, egen FAQ (tips feilsøking mm), osv. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.