Biam1 Startet 17.Mars.2016 Del på Facebook Startet 17.Mars.2016 Hei, Vet det er et tema som er diskutert opp og ned i mente mange ganger her på BP, men forsøker allikevel ;) Har en Marex 770 (1986) som jeg sliter med å få anstendig glans i gelcoaten på overbygget på. Skroget blir for såvidt greit nok (selv om det også er litt slitt i gelcoat)Forsøkte i fjor rubbing (maritim sin) etterfulgt av Norpol formvox og så hardvax (hempel), men blir ikke skikkelig blankt/glatt. Så når man kommer litt ut i sesongen så blir det vanskelig å holde rent og ser skittent/matt ut. Så derfor tenkte jeg å høre med "ekspertpanelet" på BP om noen stalltips før jeg handler inn remedier og forsøker på nytt nå før sesongen :) mvhMorten Sitér dette innlegget Link to post
alfaalfa Svart 17.Mars.2016 Del på Facebook Svart 17.Mars.2016 (redigert) Skipp formvoks, den har ingen UV beskyttende effekt, og er ikke laget for å beskytte mot regn, saltvann, sol eller noe vær. Sliper vel heller ikke så mye. Få en god voks som sliper litt og har beskyttende evne for vær og vind. Så hardvoksen. Redigert 17.Mars.2016 av alfaalfa (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Jakob T Svart 17.Mars.2016 Del på Facebook Svart 17.Mars.2016 (redigert) Prøv 3M fast cut compound,den med kvit kork.Dette er ein rubbing som er svert effektiv.Bruker den etter å ha sprøyta på gelcoat ved skader,og ved sliping av mindere riper Etter påføring av toppcoat blir denne slipt plan,så med eksenter med 500 korning,så rubbing med maskin med fast cut.Bruker også abralon 2000 før fast cut spesielt ved mørke farger Vert eit forsøk,funker Redigert 17.Mars.2016 av Jakob T (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Biam1 Svart 17.Mars.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Mars.2016 Takk for tips! Vet du hvor man kan kjøpe 3m-en ? Sitér dette innlegget Link to post
Jakob T Svart 17.Mars.2016 Del på Facebook Svart 17.Mars.2016 Brukte å kjøpe av Hartveit Butikk i Bergen.Er nok mulig å få fra billakk forhandlere,og andre som forhandler 3m. For rubbing må det vere fast cut compond Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.