Jump to content

Min Eberspächer D4 vil ikke starte, hva kan det være?

Worry II

Recommended Posts

Det finnes en feilsøkingsguide på nett. Denne beskriver ulike sjekker du kan gjøre for å avgjøre hvor feilen ligger. Google hjelper deg med å finne guiden.

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Får ikke display strøm fra enheten, ergo er sikringer og og strøm frem dit ok når display virker?

Hva er spenningen? Min d4 starter ikke ved lav spenning pga tynne ledninger ref egen tråd her på båtplassen denne uka)

Dog starter vifte etc, den begynner på start programmet, men avslutter etter en stund. Husker ikke om det er før eller etter at tikkingen fra pumpa starter, tror kanskje det er før?

Starter dog alltid når motoren går/lader , eller batteriene er spreke...

Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie

3 bomstarter og den starter ikke da må den resettes
Kan resettes med display

Se tidligere tråder om samme emne kanskje du finner noe der https://www.google.com/url?q=https://baatplassen.no/i/topic/108007-ebersp%25C3%25A4cher-airtronic-d4-starter-ikke/&sa=U&ved=0ahUKEwim1d_Ls8zLAhXEEHIKHaTVByIQFggMMAQ&client=internal-uds-cse&usg=AFQjCNEAQZP69d7ku0bXwyhdhK4YzS4N3Q

Redigert av LALUNA II (see edit history)

Ha en flott dag på sjøen med gode venner

Laluna II på Marinetraffic via I-AIS

Trykk på startknappen, trykk en gang til på startknapp og hold denne inne til du får et blunk i den blå lysdioden og det kommer opp -da- i display, slipp knappen og du får aktuell feil -AF- og en kode. Denne viser hva som er årsak til at varmer ikke starter. Deretter kan du -bla- i feilkodelageret med piltastene -F1- til -F5-. Noter deg kodene, Trykk deretter på begge piltastene samtidig og hold inne til du får et roterende symbol i display. Slå av varmeren og ta en ny diagnose. Viser -AF- 00, bør varmeren ta et startforsøk. Har du fremdeles en kode her, må feilen utbedres.

Ønsker du en fullstendig liste over feilkoder kan jeg sende den på e-post. Kontakt per@imssandefjord.no

Til orientering, Eberspächer Airtronic D2/4 kan ha maks 225 mislykkede startforsøk(kode 52) før den går i lås(kode 50).

Redigert av I.M.S. (see edit history)

Trykk på startknappen, trykk en gang til på startknapp og hold denne inne til du får et blunk i den blå lysdioden og det kommer opp -da- i display, slipp knappen og du får aktuell feil -AF- og en kode. Denne viser hva som er årsak til at varmer ikke starter. Deretter kan du -bla- i feilkodelageret med piltastene -F1- til -F5-. Noter deg kodene, Trykk deretter på begge piltastene samtidig og hold inne til du får et roterende symbol i display. Slå av varmeren og ta en ny diagnose. Viser -AF- 00, bør varmeren ta et startforsøk. Har du fremdeles en kode her, må feilen utbedres.

Ønsker du en fullstendig liste over feilkoder kan jeg sende den på e-post. Kontakt per@imssandefjord.no

Til orientering, Eberspächer Airtronic D2/4 kan ha maks 225 mislykkede startforsøk(kode 52) før den går i lås(kode 50).

Jeg kommer til "da" i displayet, men derfra går den bare tilbake temp i cabin (av) Når jeg holder opp/ned knappene inne kommer "n0" opp, og når jeg blar får jeg "n0,n1,n2,n3,n4,n5,n6 og n7" Sier dette noe ? Det er ikke "n" i feiloversikten.

Feilsøkingsmanual er allerede nevnt tidligere i tråden. F.eks her:

http://marinpartner.mamutweb.com/Resource/File/0/AIRTRONIC_D2_D4_HG_252069050000_STOER_SE_12633_01_2011.PDF

Derdom du ikke finner ut av det vha denne veiledning bør du vurdere å ta varmeren med til et kompetent verksted.

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...