Worry II Startet 18.Mars.2016 Del på Facebook Startet 18.Mars.2016 (redigert) Displayet lyser og ser ut som alt ok, nok strøm og alt annet virker. Ingen tikking eller noe. Hvor starter jeg feilsøking? Redigert 18.Mars.2016 av Worry II (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 18.Mars.2016 Del på Facebook Svart 18.Mars.2016 Sjekk strøm til pumpa ....hvis vifte etc starter hvis ikke gå over sikringer /koblinger trekk de fra hverandre og sett de sammen kan være vakkelfeil Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
VirtualMe Svart 18.Mars.2016 Del på Facebook Svart 18.Mars.2016 Hvilket display har du? Man må gå inn i diagnose modus fro å se og slette feilmeldinger, de vises normalt ikke. Har du f.eks 801 displayet, må man holde inne "varme-kanppen" i noen sekunder for at feilmeldingene skal vises, samt trykke opp/ned samtidig for å slette. Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 18.Mars.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Mars.2016 (redigert) Denne har jeg. Display viser ok, med unit er død. Rutine holde varme inn pluss opp/ned var negativ Redigert 18.Mars.2016 av Worry II (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Brigg Svart 18.Mars.2016 Del på Facebook Svart 18.Mars.2016 Det finnes en feilsøkingsguide på nett. Denne beskriver ulike sjekker du kan gjøre for å avgjøre hvor feilen ligger. Google hjelper deg med å finne guiden. Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
goggen000 Svart 19.Mars.2016 Del på Facebook Svart 19.Mars.2016 Sjekk at du har dette rette vinkelen på dieselpumpen. Hvis den ikke står i riktig vinkel, starter den ikke. Husker ikke vinkelgraden, men ikke vannrett, da vil den ikke starte- Sitér dette innlegget Link to post
Erik Svart 19.Mars.2016 Del på Facebook Svart 19.Mars.2016 Får ikke display strøm fra enheten, ergo er sikringer og og strøm frem dit ok når display virker? Hva er spenningen? Min d4 starter ikke ved lav spenning pga tynne ledninger ref egen tråd her på båtplassen denne uka) Dog starter vifte etc, den begynner på start programmet, men avslutter etter en stund. Husker ikke om det er før eller etter at tikkingen fra pumpa starter, tror kanskje det er før? Starter dog alltid når motoren går/lader , eller batteriene er spreke... Sitér dette innlegget Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
dobsen62 Svart 19.Mars.2016 Del på Facebook Svart 19.Mars.2016 Du starter feilsøkingen ved å holde inne varmeknappen til feilmeldingene kommer opp på displayet. Jeg hadde samme problemet. Alt så ut til å være i orden, men det viste seg at det var jordfeil i viften. Her finner du feilkodene (svensk tekst) http://www.marinpartner.no/index.php?page=support Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 19.Mars.2016 Del på Facebook Svart 19.Mars.2016 (redigert) 3 bomstarter og den starter ikke da må den resettesKan resettes med display Se tidligere tråder om samme emne kanskje du finner noe der https://www.google.com/url?q=https://baatplassen.no/i/topic/108007-ebersp%25C3%25A4cher-airtronic-d4-starter-ikke/&sa=U&ved=0ahUKEwim1d_Ls8zLAhXEEHIKHaTVByIQFggMMAQ&client=internal-uds-cse&usg=AFQjCNEAQZP69d7ku0bXwyhdhK4YzS4N3Q Redigert 19.Mars.2016 av LALUNA II (see edit history) Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
I.M.S. Svart 19.Mars.2016 Del på Facebook Svart 19.Mars.2016 (redigert) Trykk på startknappen, trykk en gang til på startknapp og hold denne inne til du får et blunk i den blå lysdioden og det kommer opp -da- i display, slipp knappen og du får aktuell feil -AF- og en kode. Denne viser hva som er årsak til at varmer ikke starter. Deretter kan du -bla- i feilkodelageret med piltastene -F1- til -F5-. Noter deg kodene, Trykk deretter på begge piltastene samtidig og hold inne til du får et roterende symbol i display. Slå av varmeren og ta en ny diagnose. Viser -AF- 00, bør varmeren ta et startforsøk. Har du fremdeles en kode her, må feilen utbedres. Ønsker du en fullstendig liste over feilkoder kan jeg sende den på e-post. Kontakt per@imssandefjord.no Til orientering, Eberspächer Airtronic D2/4 kan ha maks 225 mislykkede startforsøk(kode 52) før den går i lås(kode 50). Redigert 19.Mars.2016 av I.M.S. (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 19.Mars.2016 Del på Facebook Svart 19.Mars.2016 (redigert) Feilkoder er denne fulstendig? http://www.pfjones.co.uk/eberspacher-fault-codes.html mange manualer http://marinpartner.mamutweb.com/subdet2.htm Redigert 19.Mars.2016 av roger-jo (see edit history) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Worry II Svart 19.Mars.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Mars.2016 Takk for mange proffe svar. Setter i gang ved 18-tiden med å søke feilkode. Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 19.Mars.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Mars.2016 Trykk på startknappen, trykk en gang til på startknapp og hold denne inne til du får et blunk i den blå lysdioden og det kommer opp -da- i display, slipp knappen og du får aktuell feil -AF- og en kode. Denne viser hva som er årsak til at varmer ikke starter. Deretter kan du -bla- i feilkodelageret med piltastene -F1- til -F5-. Noter deg kodene, Trykk deretter på begge piltastene samtidig og hold inne til du får et roterende symbol i display. Slå av varmeren og ta en ny diagnose. Viser -AF- 00, bør varmeren ta et startforsøk. Har du fremdeles en kode her, må feilen utbedres. Ønsker du en fullstendig liste over feilkoder kan jeg sende den på e-post. Kontakt per@imssandefjord.no Til orientering, Eberspächer Airtronic D2/4 kan ha maks 225 mislykkede startforsøk(kode 52) før den går i lås(kode 50). Jeg kommer til "da" i displayet, men derfra går den bare tilbake temp i cabin (av) Når jeg holder opp/ned knappene inne kommer "n0" opp, og når jeg blar får jeg "n0,n1,n2,n3,n4,n5,n6 og n7" Sier dette noe ? Det er ikke "n" i feiloversikten. Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 20.Mars.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Mars.2016 Har målt strøm. Har strøm inn til selve varmeren,og displayet som nevnt. Men der er ikke strøm til pumpa. Det er en krets det her, men vanskelig å finne feilen. Tips mottas .. Sitér dette innlegget Link to post
Brigg Svart 20.Mars.2016 Del på Facebook Svart 20.Mars.2016 Feilsøkingsmanual er allerede nevnt tidligere i tråden. F.eks her: http://marinpartner.mamutweb.com/Resource/File/0/AIRTRONIC_D2_D4_HG_252069050000_STOER_SE_12633_01_2011.PDF Derdom du ikke finner ut av det vha denne veiledning bør du vurdere å ta varmeren med til et kompetent verksted. Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
I.M.S. Svart 21.Mars.2016 Del på Facebook Svart 21.Mars.2016 Er blå/hvit ledning fra varmeren koblet til display ? Display kommuniserer med varmer via denne. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.