Jump to content

Familie savnet etter kanotur!


svenk

Recommended Posts

Politiet bør tenke seg veldig vel om før de foreslår straffereaksjon her. Det er selvsagt dyrt å la en Sea-King dundre rundt i lende, men en straffereaksjon som publiseres vidt og bredt vil ha som effekt at man tenker seg om tre og fire ganger før man melder sine kjære savnet. Og de som tenker seg mest om vil antakelig være de som i utgangspunktet har best grunn for å alarmere. Jeg vil heller ha Sea-king letende mange ganger i "utrengsmål" enn at en melding om reelt nødtstedet forsinkes.

Laholm

Link to post
Share on other sites

Politiet bør tenke seg veldig vel om før de foreslår straffereaksjon her. Det er selvsagt dyrt å la en Sea-King dundre rundt i lende, men en straffereaksjon som publiseres vidt og bredt vil ha som effekt at man tenker seg om tre og fire ganger før man melder sine kjære savnet. Og de som tenker seg mest om vil antakelig være de som i utgangspunktet har best grunn for å alarmere. Jeg vil heller ha Sea-king letende mange ganger i "utrengsmål" enn at en melding om reelt nødtstedet forsinkes.

<{POST_SNAPBACK}>

Helt klart. Enig. :smash:

Mvh. Jens Rytter.

 

Sjarkprosjektet er lagt på is (inntil videre)

Link to post
Share on other sites

Uhell som dette skjer! Det var en misforståelse og det kan skje den beste. Jeg har selv opplevd å bli forsinket hjem fra de samme traktene, og kunne ikke varsle pga ingen GSM-dekning. Nå var ikke dette verre enn at middagen ble forsinket. Å begynne å bøtelegge slike hendelser er horribelt!

 

Bot etter trafikkulykker, bot for tur i fjellet når man ikke rekker frem i tide, eller bot for manglende svømmevest for den saks skyld... Snart er vi en eneste stor barnehage der alle passer sine egne saker, ingen bruker huet, og alle gir f... i sunn fornuft, så lenge man følger "lovverket". :nonod:

 

Hvis jeg blir borte noen timer lenger enn avtalt etter en tur på fjorden eller på skauen, vennligst ikke varsle noen, jeg klarer meg selv! :wink:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...