korebåten Startet 19.Mars.2016 Link til dette innlegget Startet 19.Mars.2016 Hei noen som har erfaring med skader på aksling? Har tatt av propell for første gang og jeg tror ikke den har vært av siden 2001. Har hatt båten i 2 år og merket vibrasjonslyd i fjor. Propellen satt løst på slik at jeg kunne bevege den ca 2-3 mm. Teitet ende mutter litt før jeg tok den av og da satt den godt. Akslingen ser ikke helt bra ut men har ikke mye erfaring med akslinger. Bør den skiftes eller kan den fikses? Moderator har endret emnetittelen. Var opprinnelig Aksling hvilket ikke er iht reglene for "Båtforumet".Alle må vennligst lese disse før man poster. Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 19.Mars.2016 Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2016 Ser ut som det er tilstrekkelig kon igjen for å holde propell riktig, så egentlig treng du ikkje gjere noko. Men eg er usikker på kor lurt det er å la sjøvann ha så mykje spillerom i deler av hulrom mellom aksel og propp. Sjølvsagt er det beste å få dreid rein aksling, men eg går ut i frå du tenker enkel alternativ quickfix sidan du spør. I så fall hadde eg gjort reint og smurt forsiktig på litt feks belzona eller annet kjemisk metal, trødd propell på, strammet godt, og tørket vekk overskytande. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.