Jump to content

Røket "hylse" til utvendig talgpakning

minime990

Recommended Posts

Hei hei båtfolket.

Jeg har et lite problem, jeg har utvendig talgpakning på min fram 25. Og når jeg nå hadde båten en liten tur på land så jeg at mutter/hylsen som talgpakningen ligger i er kadaver.

Det som er problemet mitt er: hvor i all verden kan jeg få tak i en ny slik? Alle båtanellik sjapper i Bergen blir stående som spørsmålstegn og rådløs. Noen som kan hjelpe?

bilde

bilde

Oi, oi. Tydelig tæring ja. Rødfarging som tyder på at sinken i metallet har ofret seg. Antar at stevnlageret er porøst og kan brekke i stykker. Bør ta en sjekk på alle delene og skifte før båten synker under beina. Har alle anodene forsvunnet eller har det ikke vært anoder. Propellen var den rød?

Zink var der Ikkje på den i det heletatt. Jeg kjøpte båten i fjord sommer, selger sa den gang at båten kom rett fra land og hadde hatt vår stell men dette viser seg feil, for det er ikke engang rester av zink festene engang.

Propellen må byttes uansett da det ene bladet knakk av her i høst, og ja den er rød! Og ja det stemmer også at akslingen er godt påbegynt spist på.

Noen som har liggende komplett aksling med alt som trengs? Var litt lite fristende å spy i 10-15 båtlapper på en bar jeg betalte det samme for :/ men må man så må man.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...