minime990 Startet 21.Mars.2016 Del på Facebook Startet 21.Mars.2016 Hei hei båtfolket. Jeg har et lite problem, jeg har utvendig talgpakning på min fram 25. Og når jeg nå hadde båten en liten tur på land så jeg at mutter/hylsen som talgpakningen ligger i er kadaver. Det som er problemet mitt er: hvor i all verden kan jeg få tak i en ny slik? Alle båtanellik sjapper i Bergen blir stående som spørsmålstegn og rådløs. Noen som kan hjelpe? Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 21.Mars.2016 Del på Facebook Svart 21.Mars.2016 Hmm.. Litt vanskelig å sjå på bildene på mobil, men her ser det ut som at alt er totalt opptært? Eller er det bildene som lyver? Sitér dette innlegget Link to post
Haba Svart 21.Mars.2016 Del på Facebook Svart 21.Mars.2016 Oi, oi. Tydelig tæring ja. Rødfarging som tyder på at sinken i metallet har ofret seg. Antar at stevnlageret er porøst og kan brekke i stykker. Bør ta en sjekk på alle delene og skifte før båten synker under beina. Har alle anodene forsvunnet eller har det ikke vært anoder. Propellen var den rød? Sitér dette innlegget Link to post
princess 2 Svart 21.Mars.2016 Del på Facebook Svart 21.Mars.2016 Da dere er totalt opptært!! de dere kan fort gå gale! Du må nok skifte ut aksling stevnflenns/lager. Sitér dette innlegget Link to post
Ballard Svart 21.Mars.2016 Del på Facebook Svart 21.Mars.2016 Skift ut både aksel og hylse mens du ennå kan, propellen også hvis den ser like ille ut. Du må få zink skikkelig tilkoblet propell-anlegge ditt. Dette ser stygt ut. Sitér dette innlegget Link to post
minime990 Svart 21.Mars.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Mars.2016 Zink var der Ikkje på den i det heletatt. Jeg kjøpte båten i fjord sommer, selger sa den gang at båten kom rett fra land og hadde hatt vår stell men dette viser seg feil, for det er ikke engang rester av zink festene engang. Propellen må byttes uansett da det ene bladet knakk av her i høst, og ja den er rød! Og ja det stemmer også at akslingen er godt påbegynt spist på. Noen som har liggende komplett aksling med alt som trengs? Var litt lite fristende å spy i 10-15 båtlapper på en bar jeg betalte det samme for :/ men må man så må man. Sitér dette innlegget Link to post
Ballard Svart 21.Mars.2016 Del på Facebook Svart 21.Mars.2016 jeg synes du også bør kontrollere gjennomføringene i båten din, det ser ut for at det har vært kraftig tæring en god stund. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.