Horst Startet 21.Mars.2016 Del på Facebook Startet 21.Mars.2016 (redigert) Jeg må bytte dobbelblokk med hunsvott på min seilbåt. Jeg har storseilskjøte på hyttetaket: Redigert 21.Mars.2016 av Horst Bulau (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 21.Mars.2016 Del på Facebook Svart 21.Mars.2016 Det blir som å svare på spørsmålet 'hvor lang er en strikk'. Du forteller ikke noe om hvor hard du akter å seile, eller avstander, eller hvor mange blokker som skal dele laste og hvor. Det blir en ligning med minst tre ukjente. Men det går sikkert bra. Belaster du den bommen du har avbildet med punktlast ett tonn midt på, så brekker den tvert av. Sitér dette innlegget Link to post
Horst Svart 21.Mars.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Mars.2016 Hehe ja, jeg ser at spørsmålet er ufullstendig. Båt: Sweden yachts 340. På bildet ser man at 3 blokker fordeler lasten, avstander har jeg ikke målt. Det er mest turseilas vi driver med, vi rever som regel tidlig og er konservative med seilføring i mye vind. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 21.Mars.2016 Del på Facebook Svart 21.Mars.2016 Det holder i massevis. Sitér dette innlegget Link to post
JSM Svart 21.Mars.2016 Del på Facebook Svart 21.Mars.2016 Harken har en kalkulator som hjelper deg å regne ut belastningene. http://www.harken.com/MainsheetLoading/ Ingen av de blokkene på bildet er doble med hunsvott så vidt jeg kan se? Regner med det er den festet i dekk du skal skifte da. Greit å huske at den ser større belastning enn de tre på bommen. Sitér dette innlegget Link to post
Horst Svart 22.Mars.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Mars.2016 Det er den i dekk som sķal byttes, kan prøve å huske å ta bilde etterpå, skal en tur i båten. Sitér dette innlegget Link to post
Horst Svart 22.Mars.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Mars.2016 Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 22.Mars.2016 Del på Facebook Svart 22.Mars.2016 Holder fremdeles i massevis. De to pingleskruene som holder taljefestet til løygangvognen har vel ikke work load på 500 kg/stk. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.