Zitt Startet 21.Mars.2016 Link til dette innlegget Startet 21.Mars.2016 Jeg skulle gjerne fått tynnet ut blank silicon, slik at jeg kan trekke den opp i små sprøyter, og gjerne slik at jeg kan presse den ut igjen gjennom de tynne metallspissene. Hva skal jeg bruke til å tynne den med? Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 21.Mars.2016 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2016 Jeg vet ikke helt hva du har i tankene Zitt, men du får slikt tynnflytende silikon til å tette småsprekker med: https://www.maritim.no/captain-tolley#.VvBZ2OLhBdg Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Hakkannen Svart 21.Mars.2016 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2016 Enkelte har blandet white spirit og våtromssilikon for å lage sin egen kalesjeimpregnering. Hvordan hefteevnen til silikonen blir med white spirit blir en annen sak, greit nok til kalesje, men white spirit er jo tyntflytende fett. Da jeg drev med akvarier brukte jeg akvariesilikon basert på eddik, så brukte eddik til å tynne ut silikon i forbindelse med laging av bakgrunner til akvariene. Så gjerne silikonbasisen er veien å gå? Det står vel gjerne hvilket løsemiddel du må bruke for å fjerne uherdet silikon med på silikontuba di. Ville gjerne begynt i den enden, da kan du bruke et løsemiddel som ikke forringer silikonens kvaliteter for mye. Sitér dette innlegget Link to post
Zitt Svart 21.Mars.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2016 Takker for svar til dere begge, SoBo og Hakkannen! Den som du viser til, SoBo, er den veldig tynnflytende og siger endel? Jeg skulle gjerne hatt en blanding som bygger litt, og som jeg kan legge lag på lag. For ordens skyld er dette til et ikke-båtrelatert prosjekt, men massen bør hefte til både plast, tre og stoff! Sitér dette innlegget Link to post
Jakob T Svart 21.Mars.2016 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2016 Coelan,eller Ekstrem coat er vel ein lakk type,den har 300 prosent strekk etter tørk.Oppfører seg nesten som flytende sika,herder ved luftfuktighet. Mulig den er for tynnflytende,spørs hva den skal brukes til,den er heilt blank Sitér dette innlegget Link to post
Zitt Svart 21.Mars.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2016 Coelan,eller Ekstrem coat er vel ein lakk type,den har 300 prosent strekk etter tørk.Oppfører seg nesten som flytende sika,herder ved luftfuktighet. Mulig den er for tynnflytende,spørs hva den skal brukes til,den er heilt blank Er den så tynnflytende at den siger på en vertikal flate, og limer den seg til både tre, plast og stoff? Sitér dette innlegget Link to post
Jakob T Svart 21.Mars.2016 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2016 Er ein lakk,den skal legges med 1mm tykkelse krever fleire strøk,har brukt den på tre,gelcoat.Tilsatt farge brukes den på gummibåter og plastbåter. Kjøpte fra Sarpsborg motorverksted sist,der får du god veiledning Meiner Wallendal selger.Kjøpte der for noen år siden Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.