autod Startet 22.Mars.2016 Link til dette innlegget Startet 22.Mars.2016 hei har en KAP43P fra 2001 som er gått 890 timer noen som har prøvd med tykkere olje på denne motoren? liker ikke at oljetrykket er så lavt på tomgang på driftsvarm motor. blir en del tomgangskjøring iløpet av sesongen vet den skal ha 15w-40 VDS-2 , ACEA E4 , API CH-4 men har lyst og prøve Castrol GTX 15W-50 , men den holder bare API SL/CF, ACEA A3/B3 ! Denne motoren er jo bygd på den gamle 40 blokka. å den gang mener jeg at oljen ikke hadde VDS-2 , ACEA E4 , API CH-4 spesifikasjonene motoren har jo heller ikke hydrauliske ventil løftere, så jeg trur ikke det er så mye som kan gå galt med den 15W-50 olja, men ska jo ikke helst aldri gå ned på olje kvaliteten Sitér dette innlegget Link to post
Jakob T Svart 22.Mars.2016 Link til dette innlegget Svart 22.Mars.2016 Har kad 300 ikkje sikker på trykket på tomgang,men bruker 15 40 olje.Hadde 2stk 41a tidligere der lag trykket på vel 1 kg på tomgang på instrument litt høgare på manometer.På 41 går vel alarmen på 0,8.Ville brukt anbefalt olje. I bilen er det vel som oftest ikkje måler,er nok lavere trykk der og på tomgang Sitér dette innlegget Link to post
autod Svart 22.Mars.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Mars.2016 har ca 1 kg på tomgang ja, men liker det ikke Sitér dette innlegget Link to post
Jakob T Svart 22.Mars.2016 Link til dette innlegget Svart 22.Mars.2016 På instrument eller manometer.Trur det er heilt normalt,er vel fleire her på forumet som kan svare påkor hØgt trykk dei har på tomgang.Står vel i tekniske data ka trykk dei skal ha Sitér dette innlegget Link to post
autod Svart 22.Mars.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Mars.2016 1-1,5 kg på tomgang er visst normalt ifølge Volvo Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.