Jump to content

Side-Power SE 100 baugthruster vil ikke starte


BOBO II

Recommended Posts

Hei har et problem med baug truster som ikke vil starte truster har 25.7v inn på motor og relet slår inn. Relet aktiviseres også med joystikken og fjernkontroll.har sjekket alt av av sikringer og det er strøm igjennom alle. Nå er ikke jeg noen elektriker og trenger litt hjelp.har jeg en sikring på truster motor som jeg har oversett

1986 mod: GH-16 70HK Eivinrude. 1985 Draco 21 VP 165 hk. 1987 Paramount 21 225 Hk Johnsen. Fjord 24 Weekender VP 170HK. 1986 Windy 27 CC VP 2x 260HK. 1987Windy 9800 VP 2x260HK. 1991 mod Princess 45 fly 2xTAMD 71B. Storebro 465 Biscay. 2xTamd 74 P_B
Windy 9800 Targa 1987mod 2*AQ271C 270HK

Link to post

Når du har så mye som 25.7V inn på motor betyr nok det at motoren ikke trekker strøm. Er det målt på motor samtidig som releet slår inn?

Selvfølgelig har du sjekket alle kabelsko og tilkoblinger, både pluss og jord, fra batteri via releet til thrustermotor.

Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten Saowanee
Jeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................

Link to post

Når du har så mye som 25.7V inn på motor betyr nok det at motoren ikke trekker strøm. Er det målt på motor samtidig som releet slår inn?

Selvfølgelig har du sjekket alle kabelsko og tilkoblinger, både pluss og jord, fra batteri via releet til thrustermotor.

Alle koblinger er sjekket ☺

1986 mod: GH-16 70HK Eivinrude. 1985 Draco 21 VP 165 hk. 1987 Paramount 21 225 Hk Johnsen. Fjord 24 Weekender VP 170HK. 1986 Windy 27 CC VP 2x 260HK. 1987Windy 9800 VP 2x260HK. 1991 mod Princess 45 fly 2xTAMD 71B. Storebro 465 Biscay. 2xTamd 74 P_B
Windy 9800 Targa 1987mod 2*AQ271C 270HK

Link to post

Hulda hadde det samme. Måtte ha ut elektromotor for vedlikehold med rengjøring og fjerning av kullstøv. Det er vel også en termosikring som kan spille et puss. Løser denne ut, så er motoren død. Dette med sikringen er beskrevet i andre tråder, husker ikke hvilken. Med disse to feilene vil releer og alt fungere, uten at motoren går rundt.

 

Etter samtale med Sleipner, kom innrømmelsen at for å være sikker, bør motoren ut årlig for rengjøring og vedlikehold. Jeg følger selv ikke den prosedyren.

Link to post

"Etter samtale med Sleipner, kom innrømmelsen at for å være sikker, bør motoren ut årlig for rengjøring og vedlikehold. Jeg følger selv ikke den prosedyren."

 

Ikkje eg heller var klar over dette. Dette vil eg be dei ta inn i brosjyrane sine, slik at kundane er klar over kva dei begir seg ut på, elles er det å lure folk. Nesten utruleg eigentleg at slikt skal vere naudsynt på ein slik enkel innrettning. Trur ikkje brukstida er mange minutter for min del. Og då snakkar eg årleg.

Redigert av Fjordgubbe (see edit history)
Link to post

Feil funnet det var ved et uhell når motorer skulle ut at en eller annen har kuttet styrings kabelen tvert av

bilde

Hadde heldigvis en ekstra som jeg fikk fra Seatronic på mandag. Hadde tenkt og bytte ut kabling fra fly. Men da får det utsettes til etter påske..

1986 mod: GH-16 70HK Eivinrude. 1985 Draco 21 VP 165 hk. 1987 Paramount 21 225 Hk Johnsen. Fjord 24 Weekender VP 170HK. 1986 Windy 27 CC VP 2x 260HK. 1987Windy 9800 VP 2x260HK. 1991 mod Princess 45 fly 2xTAMD 71B. Storebro 465 Biscay. 2xTamd 74 P_B
Windy 9800 Targa 1987mod 2*AQ271C 270HK

Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...