Ohansrud Startet 22.Mars.2016 Del på Facebook Startet 22.Mars.2016 Jeg har en seilbåt med en liten råteskade i det ene skottet som jeg skulle ha fikset. Treverket er fuktskadd, men det virker ikke som om det fortsatt er fuktig, så vurderer om det er mulig å reparere skottet istedet for å bytte ut hele treverket, som kommer til å koste litt i meste laget. Fant denne videoen på YouTube. Noen som har noen innspill til om dette vil fungere? https://youtu.be/c3dKSkPwP2M Sitér dette innlegget Link to post
bare lek(k)er Svart 23.Mars.2016 Del på Facebook Svart 23.Mars.2016 Hei, og velkommen til forumet Annerkjent og velbrukt metode det. Kan bruke vanlig epoxy, (Biltema sin er hel ok) Engangs sprøyter får du på apoteket. Trygve Sitér dette innlegget Link to post
Fjordgubbe Svart 23.Mars.2016 Del på Facebook Svart 23.Mars.2016 Og du er sikker på det ikkje berre er missfarging av treverket grunna denne lekkasjen? Ser ikkje veldig alvorleg ut på bildet, men dette har du vel sjekka. Sitér dette innlegget Link to post
Ohansrud Svart 23.Mars.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Mars.2016 Treverket er mykt der det er fuktskadd, så det er tydelig at det er mer enn misfarging ja. Noen tips til hva jeg burde gjøre etter å ha fylt skottet med epoxy? Det er vel ikke mulig å få det helt som det var, men er det mulig å få til en "trefininsh"? Har lest at det finnes diverse fyllere for treverk, f.eks kjemisk tre fra biltema. Sitér dette innlegget Link to post
Christensen Svart 23.Mars.2016 Del på Facebook Svart 23.Mars.2016 Første bud her bør være å stoppe vannintrengningen! La så treverket tørke og se hva du har å jobbe med! Sitér dette innlegget Frihet kan kjøpes for penger. I år er 550 liter med blyfri 95 frihet i massevis! Link to post
Ohansrud Svart 23.Mars.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Mars.2016 Vanninntrengningen er stoppet. Dette er nok noe som har vært sånn en stund, siden forrige eier ikke gjorde noe med det. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.