thomasd Startet 23.Mars.2016 Del på Facebook Startet 23.Mars.2016 Hei, Jeg har dessverre klart å dra hodet av en av skruene til lokket til sjøvannspumpen, og kommer ikke til ordentlig for å borre denne ut uten å ta sjøvannspumpen ut. Har sett i verkstedsmanualen, men der står det ikke så mye om demonteringen av selve pumpen. Jeg ser at pumpen kun er festet med et par bolter og er tilkoblet i slangene. Om jeg demonterer disse får jeg da ut en "hel" del som lett kan settes tilbake, eller innlater jeg meg på et større prosjekt for å få alt sammen igjen? På forhånd, takk for hjelp. God påske! Thomas Sitér dette innlegget Link to post
Higre Svart 23.Mars.2016 Del på Facebook Svart 23.Mars.2016 (redigert) Antar den er lik de eldre volvoene, og da kommer den lett ut med å ta ut de to 13mm boltene, (pluss løsne rør /slanger ) bak der står en medbringer i bakelitt eller så , som sitter i et spor på impelleraksel, så bare den står på samme plass er det lett å få tilbake Redigert 23.Mars.2016 av Higre (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Kjetil1 Svart 23.Mars.2016 Del på Facebook Svart 23.Mars.2016 Enkelt å demontere. Litt mer styr å få på plass. Medbringeren er av hard gummi og må sikkert byttes i samme slengen. Sitér dette innlegget Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand... Link to post
thomasd Svart 23.Mars.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Mars.2016 Takker og bukker, høres ut som en helt overkommelig jobb. Men når jeg sitter her og googler etter leverandører av "vingemuttersystemer" kommer jeg over noen som leverer løsninger hvor de bare bruker 4 av 6 skruehull. Da undrer jeg, trenger jeg egentlig å bry meg om at den ene bolten sitter igjen? Må innrømme at jeg kjørte med dette i fjor sommer, og var ikke antydning til lekkasje. Sitér dette innlegget Link to post
Jakob T Svart 23.Mars.2016 Del på Facebook Svart 23.Mars.2016 Er det tett så er det tett, men greit å ha det i orden Sitér dette innlegget Link to post
Kjetil1 Svart 23.Mars.2016 Del på Facebook Svart 23.Mars.2016 Sålenge det er tett med kun en bolt knekt, hadde jeg nok latt pumpa være til det begynte å lekke eller båten skulle selges... Sitér dette innlegget Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand... Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.