Baracuda Svart 26.Mars.2016 Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2016 Når jeg bytta ut gjennomføringene mine så jeg at gjennomføringen til septiken var det ikke mye igjen av, og når jeg skrudde løs kuleventilen der så knakk gjennomføringen. Godt og vite at alle er skiftet og i kompositt. Klarte ikke å stenge kuleventilen til motoren som hadde sprukket på langs ventilen. Og her var det ikke frost sprenging som var årsaken. Båten ligger på sjøen hele året med varme på. Sitér dette innlegget Link to post
Patton Svart 28.Mars.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2016 (redigert) Takk for mange gode tips og synspunkter. Reiste hjem fra båten i går og har fulgt godt med disse dagene. Ser ut til at kuleventilen stenger, da lekkasjen avtar når ventilen er stengt. Som noen av dere har vært inne på så står det en del vann i slangen over selve kuleventilen. Etter å ha vurdert ulike alternativer som framkommer her på båtplassen, så går jeg for å skifte til nye skrogventiler i kompositt. Er jeg heldig har marinaen tid til å fikse dette ila et par uker, de bruker tilhenger for opptak og for det er det 1500 kr, en ok pris synes jeg. Deler kommer vel på ca 4000, og det er vel ikke så mye arbeidstid som går med. Selv har jeg verken verktøy eller lyst til å gå på denne jobben på så grove gjennomføringer (2"), så jeg setter bort jobben. En provisorisk reparasjon er vel bare å utsette et bytte av gjennomføringer/ventiler som likevel melder seg. De andre ventilene får jeg ta etterhvert som båten skal på land til høsten og jeg har litt mer tid på meg. Melder tilbake når jeg har fått snakket med verkstedet på marinaen. Noen spør om ventilen går lett. Ja, den går svært lett. Jeg tror den er i orden, da lekkasjen avtok etter at ventilen hadde vært stengt noen dager. Når jeg åpnet ventilen for å starte opp, begynte det å piple vann i mye høyere takt. Mvh Patton Redigert 28.Mars.2016 av Patton (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.