failureoflife Startet 25.Mars.2016 Del på Facebook Startet 25.Mars.2016 (redigert) Hei. Skal selge en Albin Ballad seilbåt (30 fot), da jeg ikke har råd eller ork til å fortsette prosjektet. Er jo jævlig usikker på hvor mye som er realistisk å få, og har vel egentlig ganske lave forhåpninger, nesten så jeg er redd ingen vil ha den gratis engang. Får det til å høres ut som båten er et vrak, men den er veldig ikke helt optimal. Båten har en defekt innenbordsmotor (ser ikke så veldig reparerbar ut), ventiler til skroggjennomføringer som må byttes, et par plater som må lages nye, lekkasje rundt mast, ingen sprayhood, osv osv. Det som er bra med den, er vel at det ser ganske så bra ut inni. Byttet skottbekledning, malt og styrt. Nye puter i salong (har ikke fått laget madrassene til lugar enda, men regner med jeg gjør det gratis for en potensiell kjøper da jeg har nok stoff). Følger med gummijolle (noe ganske billig greier) og kokkeapparat som går på sprit. Følger med påhengsmotor på 6 HK, som fungerer greit, men nok ikke er i helt topp stand. Av seil så har den storseil (er nok en del slitt), tre genoar, stormseil og spinnakker. Tauverket er slitt, men fungerer vel helt ok. Så med andre ord en båt som ikke hadde blitt tatt så godt vare på av forrige eier, som jeg har fikset en del på, men har sine store feil og mangler. Hva er type realistisk å få for dette marerittet? Er på en måte egentlig fornøyd med 20 000, men om det er mulig å få 30 000, så blir man jo veldig glad. Redigert 25.Mars.2016 av failureoflife (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Festina_Lente Svart 25.Mars.2016 Del på Facebook Svart 25.Mars.2016 Hei, har en prosjektbåt selv, som jeg ikke er kommet helt i mål med ennå - så jeg følger med på FINN og hva som skjer med prosjektene der. Du har en kurant og populær båt, alle deler av seil og rigg, noe er gjort innvendig men mye gjenstår, og en motor som er defekt (for deg) men som muligens kan repareres. Dersom du bor noenlunde sentralt så bør ikke 30000 være helt urealistisk, så får du være fornøyd om du får noe mindre. Husk å ta noen bilder som gir et overblikk over båten. Lykke til! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.